maandag 19 januari 2015

blauwe maandag.... strike's again.

hallo allemaal,

langgeleden dat er een oranje posting verscheen, maar dit was zo een dag dat het er weer van moest komen.
wat een k*t dag vandaag, of het toeval is of niet uitgerekend moest het vandaag op de 3e maandag in januari, de blauwe maandag gebeuren.
het begon meteen in de avond/nacht.
ik zat aan de telefoon met mijn ouders, en ik kreeg het droevige nieuws medegedeeld.
de oudste hond van mijn oude buren, die ik inmiddels ook al goed kende, een lieve hond ook, is nu op en aan het einde van zijn leven gekomen.
zijn lichaam is op en lijd aan long ziekte nu.
hoe droevig ook, het moment is nu aangekomen dat hij uit zijn lijden verlost moet worden.
en dat is een hartverscheurend iets.... ook ik had er plotseling moeite mee.
ik kreeg een brok in de keel aan de telefoon. even viel ik stil.
ik dacht terug aan de tijden, nu zal ik die hond niet meer zien.
ik was later brood aan het smeren voor de volgende dag.
ik kon mijn gedachtte maar niet ergens anders op houden, op arrow kwam een droevig nummer, alzof ze het konden zien daar wat er gebeurde hier.
ik hield het niet meer, emoties moesten opeens gelost worden......
met trillende hand opende ik een pakje wierrook, saandelhout, en stak dat snel aan in de houder op het dressoir.
de tranen denderde over mijn wangen, tja, ook ik was zeer down.
de gedachtte dat zijn laatste dagen waren aangebroken.... down, low. low....
ik heb zeker 10 minuten voor het dressoir gezeten, en deed een afscheids gebetje, omdat ik geen afscheid kan nemen daar in Oost-Souburg deed ik het maar zo.
het was hevig en zwaar, maar het luchtte wel op.
maar ja, hij heeft een goed leven gehad, en heeft een mooie leeftijd gehaald voor een hond. en zal nu rusten. (er blijven nog 3 hondjes over nu)
ik wens de buren van vroeger hierbij ook heel veel sterkte....
en zo begon de dag....
op het werk kreeg ik ook weer de nodige rare verhalen te horen, er waren weer mensen die zomaar opeens de zak hadden gekregen. heel raar allemaal.
en zo nog meer.
dan ook op de bowling lukte het vanavond echt niet, met 2 hele slechte games en 1 goede, kwam ik niet verder dan een serie van 478, en dat is heel erg slecht voor mij.
we verloren ook nog eens met 4-0. balen.
nee, wat een vervelende dag was het.
blij dat het weer voor bij is.
morgen is het gewoon weer dinsdag, normaal.
weg met die blauwe maandag!
hopelijk is de volgende posting weer in het groen met betere berichten.

Update:
gelukkig is deze week nu voor bij, want de hele week was blauw voor mij... sodeju!

ik kreeg later in de week echt meer slecht nieuws om de oren geslingerd wat mij ook erg aan ging, er kwamen veel sores op het werk plotseling aan het licht, en een goede collega van me stapte out of the blue opeens op, na eerder uren te hebben onderhandeld met de directie kwam er geen akoord, en dus was het tabee voor hem na bijna 7 jaar bij ons in dienst te zijn geweest, ik weet waar het over ging, hij heeft groot gelijk, en heeft ook al ander werk. (dat was al achter de schermen geregeld voor het geval dat er geen akoord kwam bij ons) verder ga ik hier niet op in, maar hij heeft gelijk, als je de kans hebt, weg wezen. het is een ervaren vakman die heel veel goeds bij ons in de toko heeft gedaan.
de directie doet hem weg zonder blikken of blozen door alles werkelijk af te wijzen, en dat vond ik nog het ergst van al. (ik was pist-off eigenlijk)
de dreun was hard, en er heersen zorgen onder de rest van het personeel oover de toekomst, waaronder ik. ik had echt een rot week, het weekend was denderend gelukkig, daar was ik aan toe.
dit boek gaat over deze week nu dicht, klaar der mee!
hopelijk komen er snel betere tijden op het werk...

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten