donderdag 1 januari 2015

de jaarbalans 2014

hallo allemaal,

wederom is er weer een jaar voorbij, een jaar waarin veel gebeurt is dit keer.
aller eerst een gelukkig nieuw jaar iedereen!
we gaan 2015 in, en dat betekend dat de eindstanden van dit jaar in beeld gebracht kunnen worden.

2014, een jaar met vele ups en downs, en waar veel in is gebeurd.
we begonnen dit jaar met een hele zachte winter, dat vond ik wel heel prettig, er was geen vorst geweest overdag en in de nacht heel af en toe en hoog uit maar 1 graad onder nul.
dan komt er meteen een dieptepunt aan.
begin van de winter zouden we van de bowling naar Amsterdam af reizen voor een concert van het geld uit de beerframe pot, daar zat al zoveel in na 6 seizoenen geloof ik, dat kon wel.

helaas was ik daar niet bij, ik werd getroffen door een flinke griep, waar ik echt een week goed ziek van was. en net in die week dat dat concert was.
dat is erg jammer.
dan gaan we op de lente af, en die start meteen lekker op, veel mooi weer en geen koude zooi meer. dat was nog een jaar terug wel anders.
toen liep op het op bowling gebied niet lekker bij mij in de nationale leauge.
na een zeer teleurstellende speeldag in eigenhuis, kwam ik toen met gemiddeld 145 of zo van de banen af na 3 games, we pakten toen ook niet veel punten.
nee, in de nationale league's wilden het maar niet lukken bij mij.
keer op keer gooide ik ver onder mijn gemiddelde score van 177.
ook de clubkampioensschappen had ik totaal niet onder controle en gooide een drama serie in de voor rondes waar door ik meteen uitgeschakeld was.
nee, ik was het spoor bijster en het was een slecht bowling seizoen kwa scores bij mij.
hoe dat afloopt, en welke resultaten we haalden, komt later nog aan de orde.
inmiddels komt er een groot project aan wat dan ook al in gang is gezet.
ik ging in april van dit jaar op mijn eigen wonen, dus er was een verhuisproject aan de gang. en dat leverde ook een paar keer de nodige stress op.
dan in dat weekend dat ik over ging, was er eerst nog een concert van de Golden Earring in de Zeelandhallen in Goes waar ik ook nog naar toe ben geweest.
een vriend van me woont daar vlak bij dus ik kon daar pitten.
het concert was wederom weer denderend, toen ik treg ging naar huis, kwam er een moeilijk moment.
het afscheid nemen van mijn mijn ouders en dan naar mijn huis toe gaan.
dat was heel emotioneel en moeilijk verlopen.
uiteindelijk kwam ik thuis aan en vanaf dat moment woon ik nu in Middelburg.
dat was even wennen, zeker in het begin maar uit eindelijk kreeg ik wel alles op orde en loopt het goed.
niet veel later in de lente komt er opnieuw een hoogte punt aan, er was een concert in Amsterdam van Within Temptation, en daar was ik bij, dat was het allerlaatste concert van de tour, dus ook dat is erg gaaf om mee te maken.
dat concert was ook weer erg denderend, en een leuk weekend in Amsterdam gehad.
dan naderen we de zomer, en daar komt dan alweer een volgend hoogtepunt aan.
maar eerst ga ik terug naar het bowlingseisoen, ik sloot de huisleague af rond mijn gemiddelde van de 177, bizar was dat we een complete sweep hadden gehaald in de huisleague, we hadden alle 3 de periode's een we waren kampioen van de maandag avond. in de play-off's haalden we de finale, en werden daar uiteindelijk 4e en dat is hoog van alle teams in Middelburg.
in de nationale league zijn we 2e geworden.
door de belabberde score's in deze leugue en de clubkampioenschappen die ik had neergezet (die tellen tot wel 3 A 4x zo zwaar mee) moest ik 5 pins inleveren op de pas, het maximum. van 177 naar 172. en degradeerde daarmee van de B-klasse naar de C-klasse.... ook dat nog, ja ik duik onder die grens van 175.

helaas, maar dat moet dus koste wat kost weer omhoog komen, en wel minmaal die 175.
wel goede eindresultaten maar scorend bij mij niet goed.

dan komt Pinkpop in het vizier, want daar speelde Metallica als headliner van het festival, en daar moest ik bij wezen.
gelukkig is het groepje waarmee mijn vriend altijd ging weer bij een, zonder de foute personen, dus voor het eerst sinds jaren was ik ook weer van de partij en gelukkig beviel het allemaal prima en konden we goed met elkaar overweg.
het festival was denderend, heb helaas wegens tijd gebrek geen verslag meer kunnen opmaken, maar het was aleemaal zo denderend wederom, het weer was goed, we hadden 30 graden overdag met veel zon en af en toe ook noodweer, alles is goed afgelopen, er zijn geen ongelukken bij ons gebeurd en ook tijdens de code rood vlak voor Metallica op zou treden is er niets ernstig gebeurd gelukkig, het was wel angstaanjagend dat zeker wel.... ik en mijn vriend hadden al noodplannen als het mis zou gaan wat we dan moesten doen, maar gelukkig hoefden we die niet te gebruiken.
Metallica speelde zo denderend, was zeker 1 van de beste concerten die ik ooit heb meegemaakt!!!
alles wat ik daar rondom nog heb meegemaakt was ook zo denderend allemaal.
ja, we hebben een prachtig festival meegemaakt.

met goed weer, echt zomers gewoon.
de laatste nacht liep opeens anders dan normaal, we besloten omdat er 2 nog naar school moesten die volgende dag, en die zouden met de trein gaan om de nacht door te halen. dus wij hadden zoiets van: dan doen wij dat ook en dan zodra het licht is, breken we de tenten af en gaan er vandoor.
dat plan werd ruw omgegooid, we hadden een beterplan... waarom nu niet gelijk vertrekken, we gaan kijken of alles van 4 personen in de auto kan en dan rijden ze gewoon mee met ons.
dus in het holst van de nacht waren we onze bagae aan het inpakken en mijn maat ging naar de parking om zijn auto...
dan kwam het nieuws van 3 uur in de nacht op de radio voorbij, en we hoorden dat er in de ochtend noodweer aankwam, dus nu wilden we wel weg wezen voor het zover was.
net toen ik wilde beginnen met het afbreken van mijn tent kregen we van het personeel een waarschuwing dat er noodweer aan kwam en beter even konde wachten.
nieuw plan, ik zag inderdaad bliksems in de verterte dat op ons af kwam....
oke, we gritsen zo veel als mogelijk mee, gaan als de sodemieter naar de auto en laten de tenten in de storm mode achter en schuilen in de auto.
dus dat deden we. ik liet mijn tent in de storm mode achter, spande de haringen nog eens extra aan en liet een deel van de bagage achter in de tent.
bij de auto, die direct aan de gate stond alles in geladen en gewacht, niet lang daarna begon het te hozen, bliksems overal o ons heen, harde wind opeens en een angsaanjagend beeld onstond op de weg voor ons...
er waren gasten die het waagde om door dit noodweer naar een bus hokje te komen aan het eind van de weg.
gelukkig liep dat goed af, we reden nog eens een rondje over de wegen daar.
toen het licht begon te worden luwde de storm en stopte het met regenen en ook met onweren.
tijd om de rest te halen en de tenten af te breken.
en zo deden we dat, de paden waren nog begaanbaar, onze tenten stonden op een hoger punt dus die stonden niet in het water, maar het was er uiteraard zeer drassig.
mijn tent had het gehouden, geen lekage!!!
dat was bij onze buren niet zo, die werd in een zwembad wakker.
uit eindelijk na flink tetrissen met de bagage in de auto lukte het om alles mee te krijgen inclusief ons zelf, en zo reden we in de zeer vroege ochtend huiswaarts.
zo kwam alles toch goed.
dan komen we in de zomer van dit jaar uit, en die was echt gewoon heel erg goed, heel veel mooi weer gehad!! tot zelfs in oktober toe.
in de vakantie periode ben ik uiteraard ook weer op vakantie naar Griekenland geweest, wat heerlijk was, want ik was er echt weer eens aan toe.
tja de zomer is rustig en daar gebeuren niet zoveel dingen in, vooral genieten.
dan naderen we de herfst, en dan komt er ook een definitief einde aan de 2e gratis krant de Spits. alles overhevelde naar de Metro die dan nog de enige gratis krant is in het land, maar wel de beste. opmerkelijk is wel dat het aantal bakken hier op de statoins halveerde, terwijl de afname punten juist zouden vergroten, maar dit zal dan wel alleen in de grotere steden zo zijn.
op die zelfde dag gaat dan ook eindelijk de Telegraaf als laatste krant over naar het tabloid formaat (A3) het oude onhandige A2 formaat is dan uit het straatbeeld verdwenen.
inmiddels is het nieuwe bowlingseizoen ook weer begonen, maar met diepte punten...
van de zomer is een medespeler uit ons team geschorst door de NBF voor 1 jaar waarvan een half voorwaardelijk. dat is niet niets natuurlijk.
daarop besloot de teamcaptain aan de noodrem te trekken en onze inschrijving ongedaan te maken, wegens een te groot risico dat we niet aan wezig kunnen zijn alle speeldagen.
dit seizoen dus geen nationale league voor ons.
dan op de bowling is er nog altijd een crisis gaande, het loopt niet, teams gaan weg...
er was een vergadering om de maandag anders in te gaan delen, het hele systeem moest op de schop... dat er op de maandag avond een dubbel league moest komen, werd door de bowlers op maandag avond unaniem weg gestemd, dat plan ging dus onmiddelijk de kliko in. de maandag bleef zo als het was, en op de nipper kwam er tog nog een 6e team bij.
wel ging het play off systeem op de schop, dat moest aan gepast worden omdat dit niet meer zo eerlijk was met zo weinig teams. dus er vervald bij alle dagen 1 periode, en dan blijven er 2 periode's over en die geen die kapioen van de speeldag word gaat in iedergeval gelijk door naar de play offs.
tot op heden sta ik nog niet echt mijn oude niveau te gooien, ik ben niet te vreden tot nu toe. dus daar komt nog wel verandering in.
dan hebben we ook de Arrow Rock 500 weer op Arrow op de radio, en daar heb ik van genoten, zo als ieder jaar wel.
dan komen er in het nieuws erge dingen voorbij, de ramp met de vlucht MH17.......verschrikkelijk gewoon. de waarheid zal waarschijnlijk niet bovenwater komen hoe erg dat is... ik zelf hoop zeker van wel!!
dan het ebola virus, een dodelijk virus waar nog geen medicijnen voor zijn.
ook dat is een angstaanjagende gedachtte.... de wetenschappers zijn druk bezig met onderzoek naar tegen stoffen wat uiteindelijk in een medicijn kan resulteren.
dan in december en daarvoor al was er wederom weer een hele heisa aandegang over de pieten bij het sinterklaasfeest.
een dieptepunt kwam hier toen er bij een intocht zelfs rellen ontstonden. het moet echt niet gekker worden, notabene op een feest voor kinderen.
dan is er ook weer die heisa rond het afsteken van vuurwerk op oudejaarsdag.
dit resulteerde in een nieuwe dienstregeling op oudejaarsdag.
er mag nu nog maar vanaf 6 uur in de avond vuurwerk afgestoken worden tot 2 uur in de nacht.
de feestdagen zijn hier goed verlopen, was gewoon weer in Oost-souburg om alle feestdagen samen door te brengen.
ook met oudejaarsdag was ik gewoon thuis en de meeste vrienden waren ook dit keer in de Dijkstraat in Oost-souburg te vinden.
ik zelf had uiteraard ook weer mijn vuurwerk om de jaarwisseling te vieren bij, en daarna was het tot laat in de nacht feest.
nadeel was wel dat ik dit keer storingsdienst had en dus niet te veel kon drinken.

dan komen we aan bij mijn lijstje van hoogste en diepte punten van dit jaar.
de hoogte punten:
1 - Pinkpop festival in Landgraaf.
dit is veruit het hoogte punt van afgelopen jaar voor mij, dit was wederom wel weer zo denderend allemaal, en zulke goede concerten gezien. Metallica voor de 2e keer gezien, en wat was dat goed zeg!!!!

2 - Concert Within Temptation in Amsterdam.
dit was een afsluiting van de tour, is uit gekomen op DVD, en was ook een onwijsgoed concert! ook de gebeurtenissen in Amsterdam waren weer geweldig.

3 - de sweep in de huisleague.
tja, dat is wel uniek hoor, alle periode's pakken en kampioen worden van maandag avond en dan uiteindelijk 4e over all worden. is wel een hoogte puntje kwa resultaten op de bowling.
4 - de zeer goede zomer en lente die we hadden.
tja, er vielen warmte record, ik heb genoten, de vakantie was heerlijk en enorm goed.
dat was lang geleden dat het zo goed was in de zomer.
5 - de Arrow Rock 500.

ja, de lijst was wederom weer erg denderend, Iron Maiden nu dit keer 3 noteringen in de lijst, ik heb echt genoten!
dan de dieptepunten dit jaar:
1 - het mislopen van het concert van de beerframes pot in Amsterdam.
door ziekte kon ik helaas niet mee, het was volgens de team genoten denderend geweest, en dat geloof ik zeker wel.
2 - het slechte bowling seizoen kwa scores.
ja, ik heb alles behalve lekker gegooid afgelopen seizoen, het wilde niet lukken.
geen hoge games gegooid, nee niet eens een 230 game gehaald... bizar.
ik moest dan ook 5 pins op de pas inleveren.
3 - noodrem nationale league.
dit keer helaas geen nationale league, het verhhaal is bekend.
daarnaast ook op deze plaats, de almaar durende crisis op de bowling, dat gaat daar echt niet goed komen, ik vrees voor het voort bestaan van de bowling volgend seizoen.
4 - weer de heisa rond de pieten met sinterklaas en de heisa rond om het vuurwerk met oudejaar.
tja, ik vind het te triest voor voorden dat er ditkeer zelfs rellen waren geweest met de sinterklaas intocht. te gek voor voorden gewoon, en daarom een notering in de diepte punten lijst.
ook die discusie tot het verbieden van vuurwerk, kots ik inmiddels uit!
laat het gewoon zoals het altijd is geweest. nu is de dienstregeling al weer veranderd door dit soort discusies.
dit was'm dan weer, de hoogte en diepte punten.

dit was het dan weer voor afgelopen jaar.
hier in Nederland gaat het nog verre van goed, er worden hele foute bezuinigingen door gevoerd, het houd maar niet op, en het sociale stelsel word langzaam afgebroken.
alsof we naar een Amerikaans model gaan. dat moeten we toch niet willen?
dan zijn er in 2015 een aantal nieuwe dienstregelingen in gevoerd.
op radio 3FM is er op de vrijdag middag een nieuwe dienstregeling te horen.
vanaf 12:00 tot 14:00 uur is er geen Claudia d'r op meer te horen maar inplaats daar van Effe Ekdom.

dan zijn er diverse belasingregels veranderd met name voor bedrijven.
dan zijn er ook op andere regelingen zoals de zorg nieuwe dienstregelingen van toepassing.
dan komen we hier mee aan het einde van deze jaarbalans.
we gaan een nieuwjaar in, en dat betekend: Nieuwe ronde, nieuwe kansen!!!!

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten