vrijdag 14 maart 2014

verhuizing, fase 2 complete, 3 under construction

hallo allemaal,

wederom effe een update om de standen weer eens bij te werken.
begin van de week, op dinsdag deze week, was fase 2 complete. de vloer is toen gefinished, de plinten liggen er, de overgangen naar andere kamers zijn gemonteerd, de mat bij de deur is gelegd, verzonken ten opzichtte van het laminaat en de deuren zijn nu allemaal gangbaar.

dat betekend dat we nu aan fase 3 toe zijn gekomen en gisteren avond ben ik daar al mee begonnen, het computer meubel is in elkaar gezet en gereed. ik heb donderdag, vrijdag en maandag vrij genomen van het werk om deze fase een eind door te kunnen komen. daar zit ook nog het weekend in, dus dat moet genoeg zijn.
gisteren heb ik de vitrine kast in elkaar gezet, en dat moest vrij voorzichtig omdat daar glas platen in zaten, daar was ik bijna een hele dag mee bezig in totaal, maar die is op het waterpas stellen, en het stellen van de deuren klaar en gereed.
dan is ook mijn keuken apparatuur gekomen en geïnstalleerd. zo is de wasmachine, de vaatwasser, de inductie kookplaat, en de koelast gereed voor gebruik en de koelkast en vriezer zijn al in gebruik genomen. (ik ben helemaal weg van de koelkast, met vriezer. die is echt mooi, als je de hendel (wat het deurgreep is) overhaalt, hoor je een soort klik en de deur opent. ziet er ook echt heel mooi uit vind ik.)
alle apparatuur wat ik heb op de combi-magnetron en de inductie kookplaat na is van Miele. we hebben ondervonden dat de koelkast en de vriezer binnen no-time al goed koud waren, na het instellen van de gewenste temperaturen.
morgen ga ik de vitrine kast finishen, en dan de dressoir kast in elkaar zetten en de klok bevestigings punten boren en installen zodat ik die morgen ook kan ophangen.
dan zaterdag heb ik de gehele dag nodig om de garderobe kast in elkaar te gaan zetten.
aan gezien ik bijna een dag kwijt was aan die vitrine kast reken ik daar zeker een dag voor uit. dan kan ik ook de speakers installen op de slaapkamer.
verder hoop ik het een en ander al te kunnen overhevelen wat hier nog in de schuur staat opgeslagen om dat ook te kunnen opbouwen. er is nog genoeg te doen!
verder concentreren we ons nu ook op de badkamer, fase 4.
ook daar gaan we nu mee aan de slag, zo is die ruimte al grondig schoongemaakt, is er al een proefpakket tegel stickers besteld, liggen de vlonders al in de douche bak.
en gaan we morgen ook de douche deur bestellen.

dat was het voor de komende tijd weer, tot de volgende keer.
hier onder de standen lijst, die is weer bijgewerkt. weer wat dichter bij het einde.


fase 1: slopen (complete)
fase 2: opbouw (complete)
fase 3: installen (under construction)
fase 4: opbouw badkamer (under construction)
fase 5: finishing touch, en in gebruik name woning (open)

dan tot slot nog even iets anders, wat algemene mededelingen nog restend.
ten eerste is er in het topic Radio een nieuwe link toegevoegd. dit betreft een nieuwe Zeeuwse radio zender, die best lekker is eigelijk kwa muziek en presentatie.
klik op de link zou ik zeggen, en uiteraard is er meer info te vinden op de eerste verdieping, want die is ook bij gewerkt.
ten 2e zou ik nog eens kijken bij de posting over Pinkpop.
je kan bladeren op de site, maar sneller is het om het topic Labels te gebruiken (categorieën) en dan op muziek te klikken, dan staat die meteen boven aan, programma is namelijk denderend, na dat ook de Rolling Stones confirmed zijn! (dit gebeurde op afgelopen woensdag tussen 10 en 11 in de ochtend, kwam om 11 uur in het nieuws)
ten 3e, het topic in de lift, daar is een nieuwe cd bij toegevoegd, van Within Temptation. die heb ik inmiddels zelf geluisterd en die is denderend! hou je van deze muziek, zeker halen die handel! zie ook de eerste verdieping voor meer info.
als alle drukte weer voor bij is, en het weer is goed, ja dat is al een tijdje erg goed voor de tijd van het jaar, is het hoog tijd om groots in te slaan in De Waterput... dat is hoog nodig, ik zelf wil de laatste disc's in huis halen wat nieuw is, en boven dien woon ik dan op mijn eigen en dat betekend dat ik ook effe een gros van de disc's moet halen die bij mijn ouders thuis staan, en die ik dan niet heb. dat kan natuurlijk niet.... ik moet gewoon op ieder moment in mijn vrije tijd de muziek kunnen draaien wat ik dan wil.
dat is next, als alles klaar is en in gebruik genomen is.
dan rest er nog een posting over het verslag van de 5e nationale league, dat komt naar verwachting in het weekend.
dit waren de algemene mededelingen.
tot zover!

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten