donderdag 6 maart 2014

verhuizing, fase 2 bijna voltooid..

hallo allemaal,

tijd voor weer even een update over de gang van zaken...
inmiddels is de vloer gelegd, zijn alle muren geverfd en gaat deze week de laatste muur onder handen, die word behangen. zilver kleur.
eind deze week of volgende week hoop ik dat de vloer gefinisht word. de plinten moeten nog gelegd worden en de mat bij de voordeur en de overgang strippen naar andere ruimtes.
hoe het er nu uit ziet? ik vind het denderend! de keuken in wit.
dan ligt er in alle ruimtes (op de berging en de badkamer na) grijs eiken antraciet laminaat. de muur waar de pc tegenkomt en waar de zon in de zomer veel op valt is brons metallic (die kleur heet Summer glow) en echt, ik vind die muur zo mooi geworden.
dan is er een klein stukje wat de hoek om gaat (690 cm) wat ook brons is.
daar komt de klok te hangen, die is ook heel denderend, zwart met romeinse cijfers en daar om heen zijn 2 draken die tegen elkaar een duel uitvechten, zeer mooie klok en daar komt hij echt tot zijn recht op die bronze achtergrond. (is trouwens binnenkort weer leverbaar bij Large.nl)
dan de muur daar tegen over word zilver achttig van kleur.
de deuren zijn zink grijs en de voordeur is rood.
dan de slaapkamer is 1 muur zacht geel, de andere muur en de schotten bij het raam zijn metallic olijfgroen geworden. ook dat is heel mooi geworden!
het gordijn in de kamer is zwart met grijs en rood gestreept.
de roe is ook geweldig, zwarte pijp met aan de uiteinden een soort speer punt, ziet er geweldig uit.
er was wel een probleem, het tussen stuk om de roe te verlengen, was Mickey mouse zooi.... oftewel dat was een dun flut stukje wat helemaal niks kon houden.
tijd om zelf een massieve pen te draaien op de draaibank en die er met een kuststof hamer in te tikken, dat kan tenminste wel wat gewicht aan!
het begint er nu wel op te lijken...
ook moet ik nu beginnen met het uitkiezen van lampen, daar zijn er ook wel duizenden van in de bouwmarkten... niet eenvoudig dus.

dan komen we aan het eind van fase 2, de opbouw.
dan rest fase 3, installeren!
en dat is het leukste werk, alle meubels in elkaar zetten, plaatsten, inrichten, audio installeren en testen enz... daar kijk ik nu naar uit.
en dan in die tussen tijd kunnen we ons concentreren op fase 4, de badkamer opbouwen.
er komt daar een kunststof vloer in wat het zelfde principe heeft als laminaat. (ideaal)
dan moet de douche zelf nog geïnstalleerd worden, en de tegels ga ik bestikkeren, via internet kan je speciale tegel stikkers op maat bestellen in de kleur die je wilt.
en er komt een douche deur in. ik had problemen om dat ik daar niets mocht veranderen. ik kreeg daar geen toestemming voor van de woningbouw.
dus dat was de ideale oplossing!! in de douche bak zelf leg ik grijze kunststof vlonders.
zo zie je die bruine tegels niet meer.

dit was het voor nu weer even, druk genoeg nog de laatste tijd en de komende tijd, thuis gaan ook alle dingen verder, zondag weer nationale league bowlen, dus zaterdag neem ik effe een rust dag, anders gaat het niet goed komen. op het werk word het druk en er zijn veel collega's met kinderen en die hebben een voorjaarsvakantie genomen. dus ik kan voorlopig weer eens geen vrij nemen, en daar baal ik wel van. komt nu effe slecht uit! en dan over een paar weken heb ik weer een storingsdienst, dus dan kan ik ook niet weg en ben je in het weekend niet zeker of je wel weekend heb.
dus dat komt net even niet uit bij mij maar goed, we kunnen niet anders en zullen het ermee moeten doen. dat word veel in de avond uren installeren denk ik in mijn huis.
goed, tot zover! hier onder de standen hoe het verloopt.

fase 1: slopen (complete)
fase 2: opbouw (under construction, bijna complete)
fase 3: installen (open)
fase 4: opbouw badkamer (open)
fase 5: finishing touch, en in gebruik name woning (open)

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten