maandag 17 maart 2014

2e vollebak in Rotterdam, ijselmonde

hallo allemaal,

alweer een week geleden de 5e nationale league gespeeld in Rotterdam ijselmonde.
dit was een goede bowling dat ik me kon herinneren. hier ben ik wel eens eerder geweest en gooide daar op baan 12 een 276 game. dat was al weer lang geleden.
die game is trouwens nog steeds mijn hoogste ooit buiten eigenhuis. begon met een dubbele turkey, daar na een 8 spare, kwartet en nog een 8 op de laatste bal.
die game telde in totaal 10 strike's en dat is heel veel.
zulke scores heb ik al lang niet meer gegooid, laat staan in de buurt daar van.
terug naar de speeldag van deze keer. er was niets veranderd in die jaren in die bowling daar en de banen lagen er goed bij.
tijdens het ingooien traden meteen enkele rare storingen op op baan 12, waar wij moesten beginnen, plotseling viel de baan uit na dat de machine vast liep.
kort daar na kwam zomaar in ineens de veger naar beneden, net toen er iemand gooide.
gelukkig had die geen een lage bal snelheid dus er was geen verdere schade aan de machine. maar toch raar allemaal dat dat gebeurde.
daar na konden we storings vrij ingooien en ik merkte dat het ongeveer net zo lag als in Middelburg. dat moest voor ons geen problemen opleveren.
dan game 1.
deze game ging tot het eind aan toe bijna gelijk op, en het werd dan ook spannend.
ik zelf had moeite in de eerste game, kon het niet echt vinden, miste veel te veel spare's en af en toe viel er een strike, maar ik kon er geen optimaal gebruik van maken.
een open frame daarna, geeft niet veel bonus punten.
zo kwam ik met moeite op 140 uit. dit was gelukkig wel de slechtste game van mij van de dag. omdat we wederom maar met 3 man waren konden we niet wisselen.
dan het eind van de game, het was beste spannend en het kwam op de 10e frame aan.
de laatste speler bij ons had 8 pins nodig op de eerst worp, in de 9e frame stond een strike. plotseling gaat het nog bijna mis... opeens gooide hij een hele slechte eerste bal en er gingen opeens maar 5 pins om, en een wash-out combinatie bleef over.
gelukkig was een spare nu niet nodig, maar we waren er nog niet, er moesten minimaal 3 pins af gaan voor winst. er gingen 4 van de 5 pins om, en dat was net aan genoeg voor winst! op 2 pins wonnen we de game. de eerste 3 punten waren binnen, we hadden net geen 500 serie, en ook dat was de enige keer dat dit gebeurde. de andere 5 games die nog kwamen zaten allemaal boven de 500 grens.
dan game 2, dit was geen moeilijke tegenstander en deze game wonnen we ook dik.
ik gooide beter als de vorige game, de strikes begon ik te vinden.
maar hier en daar had ik de spare's niet onder controle en dat voorkwam dat ik een echt lekkere game gooide.
ik kwam uit op 169. normaal niet genoeg maar gezien dit seizoen was ik er tevreden mee.
verder geen bijzondere dingen in deze game. we kwamen op een 517 serie en dat was ruim genoeg. en dat maakte 6 punten bij ons.
game 3, tegen het 2e Middelburgse team.
ja, dit was ook vrij spannend, maar gelukkig gooide een team genoot op het juiste moment een dikke 200 game.
want ik gooide een matige score eigenlijk, en de ander gooide een slechte game.
dus die dikke 200 game was wel nodig om die slechte game op te vangen.
het ging dan ook in het begin helemaal gelijk op en het werd even spannend.
maar dan begonnen de strike's te vallen bij mijn teamgenoot.
uiteindelijk stopte de reeks na een kwartet, maar daar kwam een spare achteraan en wederom weer een double strike. zo kwam de score bij hem op 238 uit.
ik had 164, had de spare's niet onder controle en ook strike's vielen moeilijk bij mij.
wij hadden een serie van 529, en dat was genoeg voor de volgende 3 punten, en dat waren tot nu toe al 9 punten.
game 4, de game die lang bij ons clean bleef.
dit was de game tegen de nummer 1, en we waren er op ingesteld dat we heel hoog moesten gooien om te winnen, want dit was een belangrijke wedstrijd voor ons.
dit was een game die gewoon erg lekker liep bij ons alle 3.
het begon met allemaal spare's die ik nu eindelijk onder controle had.
ook de strike's vielen nu wat meer en voor we het wisten liepen we al voor.
dan waren we halverwege de game en niemand had nog iets gemist, dat is mooi.
frame 6 was ook bij iedereen dicht, en zo ook frame 7.
pas in de 8e frame ging het op een split mis bij een team genoot.
die was bijna niet te doen. dan ook bij een ander team genoot, die een wash-out overhield, en die ook niet af kreeg.
ik had nog steeds alles dicht en zo bleef dat ook, gooide in de 10e frame een 9.
de 6-pin bleef over, die gooide ik er zuiver af, en dat betekende dat ik een clean game had, en de score ging ook over de 200 heen gelukkig.
eindelijk had ik weer eens een 200 game te pakken, ik kwam uit op 205.
team genoten kwamen in de 170 en 180 uit door was splits in de laatste beurten.
maar het was genoeg voor winst, en dat maakte 12 punten. met meer dan 80 pins verschil gewonnen, dat was veel.
de weg was open voor een vollebak...
dan game 5, de laatste tegenstander. tegen de nummer 3.
ik was het nu helaas weer kwijt, die flow van de vorige game was weg en ik hield splits over, missers en ik wam er nu niet echt lekker op uit.
gelukkig mijn teamgenoten wel.
deze game was ook snel al beslist, met 2 keer een score van in de 180.
ik zelf was niet echt tevreden met een score van 162.
maar het was wel kassa, we wonnen deze game dik en we hadden nu 15 punten.
nog 1 game tegaan om de pinfall nog wat op te krikken. maar we wisten dat dat ook al een eind goed zat.
de andere teams gooiden niet zo vaak over die 500 heen.
dan de laatste game.
deze game ging bij mij niet lekker, stond echt te klootviolen op de spare's en er vielen geen strike's. ik kwam uit op 154. daar was ik niet tevreden mee.
maar het werd voor mij lastig bowlen, de baan was erg droog geworden van achter, dus de bal hoekte enorm veel.
bij mijn team genoten liep het beter en er viel nog een 210 game.
uit eindelijk hadden we nog een dikke 500 serie er bij. en ik denk dat dat genoeg is voor de laatste 6 punten.
in middels hadden we ook gezien dat de nummer 1 punten hebben laten liggen tegen het andere team uit Middelburg. heee... dachten we zo, dat gebeurde bij hun nog niet eerder. die hadden alleen van ons nog maar verloren.
na enig rekenwerk bleek dat we inderdaad nog 6 punten hadden, en dat was de maximum van 21 punten, VOLLEBAK!!!
dan waren de nummer 1 daar in 3e geworden. in totaal hebben ze dus 9 punten laten liggen! het gat is opeens weer kleiner, het kan nog dat we eerste worden, maar die kans is klein. we staan nog 12 punten achter.
in ieder geval hebben we uitstekende zaken gedaan in deze bowling.
ik zelf had een serie 994 over 6 games, dat maakt 165,6 gemiddeld.
nog niet denderend maar al beter als alle voorgaande keren.
opvallend was dat de pins hier heel erg makkelijk uit de pit (de machine, waar de bal en de pins in belanden) terug op de baan vlogen. ik zag dat de pit hier ook minder diep was als bij ons. zo zag ik splits afgaan doordat er pins uit de pit kwamen.
zo ging zomaar de 2-4-7-10 af, totaal niet goed geraakt, maar opeens kwam de 4-pin uit de pit en tikt zo de 10-pin vanachter om. lucky, dat zeker maar wel mooi!
eten smaakte daar ook goed, er waren geen bizarre dingen gebeurd.
weinig storingen gehad, meeste waren tel storingen, maar dat werd keer op keer heel erg snel opgelost, de wedstrijdlijder heeft hier keurig gehandeld.
wel werden we een paar keer door verwezen naar andere banen in verband met een langdurige storing dat er in de machine een onderdeel stuk ging. zo hoefde we niet te wachten, goed opgelost zo.
alles was dan ook goed verlopen.
ook de uitslagen werden nu dit keer wel netjes omgeroepen. zo als dat hoort.
over het algemeen hebben de andere teams niet lekker staan gooien, er waren gewoon niet veel 500 series gevallen. normaal zijn dat er veel meer.
nog een wedstrijd dag te gaan. echt spannend is het niet meer.
we zullen zien wat er daar gaat gebeuren.
volgende en laatste halte is dus in Spijkenisse en dat is een bowling waar ik nog nooit eerder ben geweest, dus ik weet totaal niet wat we kunnen verwachten.
dat is een verrassing.
tot zover, we zullen zien hoe het gaat lopen in de laatste halte.

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten