donderdag 20 maart 2014

clubkampioenschappen niet onder controle...

hallo allemaal,

laatst de clubkampioenschappen gegooid, die al verlaat waren.
normaal worden die bij ons in februari al gehouden maar dit keer niet, pas in maart.
het ging mij niet al te best af, zo als de titel al zegt had ik de zaken totaal niet onder controle.
van de 6 games die ik moest spelen zat er maar 1 goede game bij, en de rest was niet veel soeps eigenlijk.
normaal gezien levert dat geen finale plaats op. of er moet nog iets heel geks gebeuren.
gooide ik vorig jaar nog bijna 200 gemiddeld, nu kon ik dat wel shaken, ik kwam daar totaal niet in de buurt van, en dat is voor de B klasse wel de richt score om kans te maken op een finale plaats.
na ja, tijd om het verloop van de games te vertellen.
ik speelde in de aller eerste serie.
we zouden 6 games Europees systeem spelen, maar dat werd toch maar Amerikaans systeem omdat de machines toch ingesteld stonden op Amerikaans.
niemand had hier problemen mee, want alle league's worden tegenwoordig op Amerikaans systeem gespeeld. iedereen is dat gewent ook.
dus we gingen dan verder met de wedstrijd op Amerikaans systeem.
dan game 1, dat liep niet echt lekker, ik hoopte dat het zoeken was en er in komen was.
ik gooide veel te weinig strikes en dan de spare's die niet echt lopen.
ik zag dat de rest behoorlijk aan het scoren waren en er vielen om me heen dan ook al de nodige 200 games.
ik kwam uit op 159, niet tevreden. en ik geloofde er ook in dat dat beter kon.
en dat gebeurde dan ook in game 2.
ik begon met een 7, en 2 open, daarna nog een 9 spare en toen een turkey.
dan opeens een vuile split die overbleef zeg, de 4-6-10. nee he....
pakte die 2 pins dan maar en daarna gooide ik weer net zo hard een strike, en weer een double, en ja wel wederom een turkey en als laatste nog een 9 spare en nog 8.
ik kwam uit op 209. kijk dat was een goede game.
maar daarna, ik was het helemaal kwijt daarna, en dat gebeurde me vroeger niet.
plotseling had ik zo een game dat ik veel splits overhield en ik had de single pins die ik over hield totaal niet onder controle, ik miste zelfs gewoon een heel makkelijke 2-pin!
ai ai ai!!! en zo gooide ik geen strikes en ook weinig spare's op dit banen paar.
totaal beduusd en geërgerd kwam ik met een score van 139 van de baan. echt slecht!
ik had nog 3 games om dat weg te poetsen.
maar ook de volgende game ging uiterst moeizaam om de een of andere reden.
de rest stond echt dik te scoren, maar bij mij wilde het niet lukken.
strikes vielen montjesmaat, spare's wilden niet lopen, splits die weer over bleven..
echt waardeloos. dan de 10e frame, en dan blijft de 5-6-10 split staan. dat is beslist geen makkelijke split om tot een spare te maken.
ik rekende op een open frame en dan zou ik onder de 130 uitkomen....
dan gooi ik een uiterst goede bal en die gaat precies op het midden af... recht op de 3-pin denkbeeldig. de bal pakt dan iets op en ik dacht dat er maar 1 pin af zou gaan.
maar dat gebeurde niet, de bal pakt toch ook de 6-pin mee, en dan knalt die via de zijkant zo op de 10-pin die dan ook om gaat, SPARE!!!
en daar was ik heel erg blij mee! ik mocht nog een bonus bal gooien.
dat werd een 9, en zo kwam de game nog op 147 uit, niet best. maar dankzij die split conversion afgehouden van een drama game.
dan de 5e game op banen 1 en 2. die zijn al wat droger als de andere banen door het temperatuur verschil van de muur.
en we zaten al in de 5e game nu en ik moet de 6e game daar ook spelen en dan zouden die banen wel eens op kunnen zijn.
en dat was ook zo, ik moest de bal bijna geen vingers geven en flink naar buiten jagen, wilde ik in de buurt van de pocket komen.
deze game ging een stukje beter als de vorige game en enig zins kreeg ik mijn spare's weer iets op de rails. en ja, ik moet gewoon meerdere strikes achter elkaar gooien wil ik lekker scoren. ik gooide wel een dubbel, en toen stopte het weer.
maar met een stuk minder missers kwam ik dan uit op 169. nog niet goed maar ja, beter als de vorige games.
laatste game werd het echt moeilijk en die ging dan ook niet echt lekker. ik stond meer de brooklin te raken dan de pocket, want dat lukte niet en leverde splits op omdat de bal veel te hard inkomt.
dus ja niet lekker gespeeld deze editie en ik had de spare's gewoon totaal niet onder controle, en dat zie je maar weer, ook dat is zo belangrijk dat je die maakt!
maar met alleen spare's kom ik vaak ook niet verder dan de 180.
ook had ik een game dat was bizar, gooide ik 4 snoeiharde pocket ballen, en dan op de eerste blijft er de 8-pin over, zonder ook maar aangetikt te zijn. (dan noemen ze dat een solid 8.) wel een spare. de 2e bal blijft de 9-pin over zonder aangetikt te zijn, en dat is raar voor een rechts handige speler...(dat noemen ze dus een solid 9)
ook dit werd een spare. dan de derde, blijft de 7-pin over. ook dit werd een spare.
de laatste, blijft de 10-pin over. ook dit werd een spare.
wel bizar, op 4 goede pocket ballen hou ik iedere keer een pin over en allemaal verschillende op de achterste rij. ik bedoel dat hadden dus gewoon 4 strikes moeten wezen.
maar ja, helaas. laatste game kwam uit op 157, ook onder niveau.
dat maakte een serie van 978, en dat is gemiddeld 163.
dat is normaal verre weg te weinig voor een finale plaats.
ik heb de 1000 niet eens, en vorig jaar had ik bijna 1200 over 6 games... ik was toen net safe voor de finale plaats.
daarom geloof ik er nu niet in dat ik het gehaald heb.
normaal voor de B-klasse is onder de 1000 gewoon exit. (normaal moet je rond de 1100 zitten om een kans te maken, en dicht bij de 1200 of hoger is safe.)
of er moet iets raars gebeuren, want ik was nog niet laatste van de eerste 3 B-spelers... ja er was iemand die nog slechter gooide dan ik. laatste eindigen blijft mij dan bespaard.
nou dit waren dan voor mij de teleurstellende clubkampioenschappen van dit slechte seizoen. ik zal denk ik 5 pins moeten inleveren op de pas voor het nieuwe seizoen (maximum)
nou dit was het dan,

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten