zaterdag 29 maart 2014

verhuizing: fase 3 bijna compleet, volgende week overhevelen!!!

hallo allemaal,

tijd voor wederom een update omtrent de verhuizing.
we zijn bijna zover.
fase 3 is zover als kan compleet, alle meubels zijn opgebouwd inmiddels, de speakers op de slaapkamer zijn geïnstalleerd, de combi magnetron is gereed, ook die moest ik een inwijd programma laten af draaien.
wel moet ik daar nog eens de gehele handleiding voor door lezen, zitten bergen functies en knoppen op, dus dat moet ik voor ik er mee ga werken wel een beetje begrijpen wat alles is. 
ook de koffie automaat is gereed om geïnstalleerd te worden, het is wel mooi geworden, heb een perfect rek kunnen vinden bij de Ikea, met consoles, rail en platen, simpel concept, maar o zo stevig en gemakkelijk in gebruik.
wel moest ik vanwege de zachte muur en het grote gewicht op het rek even wat aanpassen.
omdat de pluggen bij het installen van de kapstok in de hal al los kwamen bij het belasten er van, (ja dat was ook wat zeg.... gelukkig kunnen oplossen door zwaardere pluggen te gebruiken maar goed) zag ik het ook al gebeuren dat aan de andere kant van die muur, dat is de keuken dat dat rek uit de muur los zou komen....met alle gevolgen van dien en een berg schade. daar moest ik even niet aan denken.
daarom heb ik de bovenste gaten van de rails door en door geboord en daar stud bolts (bout bestaande uit een lang draad end met 2 moeren) door gestoken van M6. aan de andere kant heb ik daar 2 enorme carrosserie ringen geplaatst, (hele grote sluitring) met een dopmoertje als sluiting. zo dat zal niet meer van de muur af komen.
verder kwam ik nog een probleempje tegen. tijdens het inwijd programma van de combi tron, met name bij de over functie grill, werd de plaat boven waar de koffie automaat op staat wel erg heet... en dat is een houten plank, wit.
dit was na 20 minuten en ik kwam tot de conclusie dat, dat na langere tijden niet gaat komen... de hete lucht uitlaat staat naar boven gericht. om zwart blakering of zelfs brandgevaar te voorkomen heb ik daar een oplossing voor:
nu wil ik daar een RVS plaat installeren, met een radius naar de open kant toe, zo dat de hete lucht niet direct op de houten plaat daar boven blaast, maar dat op de RVS plaat komt en door de radius de lucht naar voren, de open kant word weggeleid, dan is het probleem weg.
verder is het nu alleen de badkamer die nog under construction is.
de douche deuren zijn inmiddels ook ingebouwd en dat is ook echt mooi geworden.
nu moet daar nog de douche zelf geïnstalleerd worden, en een vloertje moet nog gelegd worden. en de toilet kast met lamp moet dan ook nog opgebouwd worden en opgehangen.
dus ja dat is het rest nog.
volgende week gaat fase 5 in, dan neem ik de woning in gebruik, en zal ik alles van hier naar daar overhevelen, dat houd in, mijn cd kast, alle cd's, kleding, administratie zooi en noem maar op. dan rest het daar installeren en het huis vullen met alle boodschappen om een start te kunnen maken. (vandaar die resterende 5% nog op fase 3, zie hier onder)
de weken daarna komt de echte finishing touch! en dan is echt alles af en op orde.
vandaag niet zo ver gekomen als gehoopt, zat het een en ander weer tegen...helaas.
morgen rust dag. ik heb deze week ook nog storingsdienst, morgen nog en maandag ben ik daar weer van af gelukkig. volgende week verhuizen dus! en dan zal ook dit de laatste posting zijn vanuit Oost-Souburg. de volgende is vanuit mijn woning. komt het wel weer mooi uit dat ik uitgeschakeld was voor de finale van de club kampioenschappen. want die zijn morgen.
zo dat was het weer voor nu, hier onder de staat nog eens bijgewerkt op een rijtje.
ik ga verder met onderhoud hier op de site.
want ik moet de posting over Pinkpop nog eens bij werken denk ik zo.
ik ben er in ieder geval bij deze editie, en wel vollebak dus alle dagen. dat is dan ook weer mede gedeeld.
zie meer info op de betreffende posting. 


fase 1: slopen (complete)
fase 2: opbouw (complete)
fase 3: installen (complete: voor 95%)
fase 4: opbouw badkamer (under construction)
fase 5: finishing touch, en in gebruik name woning (under construction)

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten