zondag 15 september 2013

alarmbellen rinkelen, crisis strikes again.....

hallo allemaal,

lang geleden dat ik een oranje bericht poste, maar nu is het wederom weer zover.
de laatste tijd hoor ik namelijk en merk ik ook in de omgeving, dat er veel ellende en shit is, mensen krijgen het steeds moeilijker in deze akelige tijden waar ook nog eens geen einde aan lijkt te komen....
neem nou onze omgeving om mee te beginnen, ik hoor van veel mensen dat die moeite krijgen om rond te komen, banen gaan verloren door dat bedrijven failliet gaan.
de overheid bezuinigd het hele sociale stelsel weg zo wat en geld problemen ontstaan.
laatst weer zo tragisch voorbeeld in de kranten, een vader dood zijn 3 kinderen en daarna zich zelf, uit achtergelaten emails blijkt dat geld en relatie problemen de oorzaak van zijn verschrikkelijke daad zijn geweest....
in het nieuws komen alleen maar slechte berichten over de toestand waar het land in verkeerd, en we moeten steeds meer in leveren en we krijgen er niets voor terug, het ergste is nog wel dat er geen vooruitgang is, sterker nog achteruitgang!!!
weer moeten we extra gaan inleveren, meer gaan betalen enz..
en dan gooit de media ook nog wat olie op het vuur door een enorm bericht in de kranten dat de crisis nog lang niet voor bij is en dat we er alleen niet uit gaan komen...
waar gaat dit heen met ons land!!!!! dit kan zo niet langer!
ik maak me best zorgen over de toestanden.
laatst ben ik weer wezen bowlen op de maandag, ik ben bij gebrieft over alles.
en ik ben geschrokken... ook hier is het diepe crisis....
op de maandag is het aantal teams vergeleken met vorig jaar bijna gehalveerd! schokkend... de late serie is geschrapt op de maandag avond en dat betekend dat het onder de 8 is gedaald. er zijn nog maar 6 teams op maandag avond... een droevig laag aantal.
kijk ik naar de dinsdag, ook daar komt het niet boven de 8 uit en is daar ook geen late serie meer. precies 8 teams spelen daar.
woensdag brengt het er nog het best van af met wel een late serie en daar spelen nog 12 teams.
de donderdag was altijd al laag, en daar zijn er nog 6 teams.
vele zijn opgestapt wegens, (daar heb je hem weer) geld problemen, en verlies van baan.
ook waren er kennelijk ruzies geweest of zo, dat was ook een reden dat er een aantal zijn opgestapt.
het leden aantal daalde wederom dit jaar... kortom weer de zelfde slechte berichten als vorige keer.
en het diepte punt is nog niet bereikt denk ik.
ieder jaar is het vrezen wat de schade is, hoeveel er nu weer gestopt zijn noodgedwongen.
ook landelijk stoppen steeds meer mensen met bowlen, en dat ligt ook zeker aan de crisis. de nationale league gaat daarom op de schop omdat er rondweg te weinig deelnemers overblijven anders.....
die maandag na dat ik klaar was met de league was het stil in de bowling en er was helemaal niemand meer, op mij, een mede bowler en de eigenaren na! alles was al uit gezet en het gaf mij een beeld dat ik helemaal niet van de bowling in Middelburg gewent ben.. een verontrustend beeld, een teken dat het slecht gaat.
en dat geld ook voor de bowling zelf, hoorde ik... ook die hebben het zwaar en hebben weinig klanten in deze tijden. ik maak me zorgen over deze toestanden.
neem nou een paar jaar geleden, alle avonden zaten bijna vol!
maandag en woensdag waren erg gewild en zaten jaren op rij gewoon vol. (16 teams max. per avond)
en ik heb die tijden ook nog even mee gemaakt, toen ik begon in de volwassen league, het was dan ook altijd gezellig en van ruzie en ander gedonder was geen sprake.
als je dan ziet hoe weinig er nu nog over is van dat alles, kan ik de conclusie wel trekken dat de bowling in crisis verkeerd. ik hoop dat er ooit weer betere tijden zullen komen voor dat het te laat is! en dat er dan weer mensen bij gaan komen.
want ook bowling centrums kunnen failliet gaan, en dat is ook al bij een aantal tenten aan de orde geweest hoorde ik, en dan heb je als vereniging een groot probleem.....
niet alleen bowlen heeft een dalende lijn, ook andere sporten kampen met problemen door als maar dalende leden.
helaas kan ik er niets aan veranderen, dat moet uit Den Haag komen, en dat is al jaren niet gebeurd.
laats hoorde ik op het nieuws dat steeds meer mensen onder de armoede grens komen en dat er zelfs dubbele banen nodig zijn om rond te komen, 40 uur in de week was niet genoeg... dit hoort toch niet te kunnen in Nederland? echt een dieptepunt.
tja, ik moest het even kwijt, ik ergerde me de laatste tijd aan de slechte toestanden in het algemeen.
blijkbaar heb ik dan ontzettend veel geluk gehad, dat ik na een moeilijke tijd zo snel weer aan het werk ben gekomen. en zelfs een vast contract heb voor onbepaalde tijd.
daar ben ik dan opeens heeeel erg blij mee!
tot zo ver dit bericht, hopend op betere tijden snel... dat het weer als vroeger word.

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten