zaterdag 7 september 2013

einde halfgas...

hallo allemaal,

zo weer terug in Nederland, terug van vakantie.
ja, ik ben er effe 2 weken tussenuit geweest en gelijk de eerste 2 weken van mijn vakantie. ik heb nu deze week nog en dan gaan we weer langzaam opstarten en gaat de hendel weer over naar volgas in het dagelijkse leven, terug naar het leven van alledag.
daar denk ik nu nog maar even niet aan.
2 weken geleden starte mijn vakantie, en die vrijdag zijn we toch maar naar het reisbureau in Vlissingen geweest om maar eens te kijken of er nog iets in Griekenland beschikbaar was voor 2 weken.
en dat was er, er was niet veel keus meer, maar van alles wat er nog was viel de keus op het eiland Samos en dan het plaatsje Kokkari, we waren er negen jaar geleden al eens geweest maar daar wist ik het een en ander al niet meer van.
dus maandag avond stapte we om ongeveer 10 over 10 de laatste rechtstreekse sneltrein in naar Schiphol.
na Rotterdam ging die over in de nacht treindienst en dus hadden we wel opeens wat meer extra stops op stations die hij overdag overslaat. maar dat maakte niet uit.
we moesten de nacht doorbrengen op Schiphol, en dat gaat meestal ook erg snel uit mijn ervaring.
de trein was erg goed koop, we hadden zo een kaartje dat 1 persoon gratis kon reizen en de andere konden nog met korting ook. dat was mooi meegenomen zo.
om half 1 in de nacht kwamen we op Schiphol aan en stapte daar de lift in naar boven.
de algemene aankomsthal kom je dan in uit. rustig. het was dal uur nu op de luchthaven.
de laatste vluchten van die dag vertrokken en dan mag er tot de volgende dag niet gevlogen worden vanwege geluidsoverlast.
eerst maar eens wat gegeten bij één van die tentjes die 24 uur open zijn.
daarna de lift naar vertrekhal 2 genomen om te kijken of onze ticket afhaal balie al open was, maar die was nog dicht.
dus weer terug naar beneden.
daar nog maar even zitten kaarten om de rest van de tijd te doden.
als snel was het tegen 4 uur in de nacht en nu gingen we dan nog maar een keer naar boven om de tickets af te halen.
daar begon de boel op te starten en het was er al meteen druk aan het worden.
dan naar de incheck, dan waren we die koffers tenminste kwijt.
en toen ging de tijd snel.
we gingen door de douane en daar even de winkels af gegaan en daarna 2 pilsjes gedaan.
toen was het tijd om ons naar de gate te begeven en even later konden we instappen.
en in alle vroegte vlogen we richting Griekenland.
na zo een 3 uur vliegen werd de daling ingezet.
even later stonden we aan de grond op de Griekse luchthaven van Samos.
het was lekker warm, zo een 30 graden naar het gevoel.
daarna nog een stuk met de bus en toen waren we bij ons appartementen complex aan de hoofdweg. aan de andere kant van de hoofd weg was het strand, heerlijk.
ons appartement was prima! kamer 101, beneden en we hadden 2 balkons.
1 ruime en een kleintje.
we gebruikte die ruime. boven ons hadden ze alleen een klein balkon.
dus we zaten weer goed. en ook 2 airco's in iedere kamer zat er 1, dat was wel heel luxe.
we kregen bij aankomst meteen een welkomst drankje en snacks er bij, ik merkte wel dat de service daar wel heel goed was. en dat hadden we later ook gemerkt.
het was inderdaad niet voor niets dat dat complex bijna een 10 had in de reis beoordelingen!
we waren wel moe na een lange reis en een nacht overslaan, dus de koffers gingen open en we kleden ons om om naar het strand te gaan aan de overkant van de weg.
de rest kwam later wel, eerst bij tanken.
op het strand hadden we een paar uur geslapen aan een stuk, dat was heerlijk.
voelde me gelijk weer een stuk frisser.
het was toen 4 uur in de middag lokale tijd in Griekenland.
we zijn dan om 5 uur terug gegaan, koffie gedaan, en een biertje en douchen.
daarna hebben we boodschappen gedaan en ik kon me de hoofd straat helemaal niet herinneren, hoewel we hier 9 jaar geleden ook iedere dag doorheen liepen.
bij de supermarkt herkende ik het opeens weer.
vroeger haalden we ook bij die zelfde supermarkt boodschappen, en die werd nog steeds door de zelfde mensen gerund, dat was wel gaaf.
ik herkende die zoon, die was nu wel een stukje ouder geworden.
en later die oude knar die altijd saggo was. en dat was ook nu nog zo...
daarna uit eten, ook in een restaurantje wat 9 jaar geleden ook nog het zelfde was..
dat herinnerde ik me opeens weer. ja er was niets veranderd.
en ook dat restaurant werd nog steeds door de zelfde mensen gerund, ook allemaal familie. dat is wel gaaf, dat er gewoon niets veranderd was.
die avond hebben we het niet laat gemaakt.
de volgende dag was alles weer normaal, de reis lag nu achter ons en nu waren we goed uitgerust.
die dag gingen we wederom naar het strand, en die avond gingen we het centrum eens in.
en daar herkende ik de ene naar de andere straat weer en zelfs bepaalde winkels herkende ik terug omdat ik daar toen wel eens wat gekocht had.
ook het centrum waar alle restaurantjes zaten, herkende ik terug. ook hier was wederom niets veranderd!
behalve een weggetje wat naar de boulevard ging was veranderd, vroeger zaten daar Italiaanse restaurants, de eerste was een open plek geworden, er zat daar niets meer.
de rest waren veranderd in bars en lounge bars.
aan de andere zijde van de boulevard zaten nog wel restaurants.
dat was zo een beetje het enige wat veranderd was in al die jaren.
een paar dagen later hebben we nog eens een stukje rond gelopen in de ochtend, we zaten ook vlak bij het appartement waar we 9 jaar geleden zaten.
dat was op het reisbureau ook nog beschikbaar.
dat vonden we ook terug, maar de kortste weg daar heen was er niet meer, die ging via de hoofd weg door een soort weiland naar de weg waar dat complex aan zat.
dat was inmiddels helemaal overwoekerd door planten en er was een vuilnis dump plaats van gemaakt.
daar konden we niet doorheen.
dan maar via de gewone wegen, en zo kwamen we er dan ook weer, de straat herkende ik ook nog wel. daar aangekomen was ook daar niets veranderd.
we konden zelfs de kamer zien die we toen hadden daar, dat was wel grappig.
rond de middag waren we weer terug, want dan is het te warm geworden om te wandelen.
dus wederom naar het strand, en hoewel het over de 30 graden was, stond er gelukkig wel wind aan de noordkant van het eiland, en dat maakte het juist weer perfect, dat het lekker warm was, maar niet te heet.
water temperatuur van de zee was zo 24 tot 25 graden. daar loop je zo in.
we hebben dan 1 dag nog 2 scooters gehuurd, om eens naar de zuidkant te rijden.
daar was het wind stil en echter 40 graden! dat was een beetje te heet.
je kon daar ook niet op het strand lopen met blote voeten want je verbrande je voeten.
daar was in de zee een drijvend vlot dus daar heb ik veel in de zee gezeten en daar was het water 26 graden, heerlijk was dat!
en zo hebben we een heerlijke relaxt vakantie gehad.
we vonden nog een bier cafe op de boulevard, daar hadden ze 35 verschillende bieren volgens het bordje wat daar ophing en die stoelen zaten heerlijk!
opeens zag ik dat ze daar halve liter Hertog Jan Grand prestige flessen hadden!!
wie had dat gedacht? zo ver van huis en dan hebben ze daar één van mijn favorieten bieren. dus dat had ik meteen genomen de eerste keer en het smaakte heerlijk!!!
hier zijn we dan ook vaker terug gekomen in de vakantie.
de dagen gingen daar ook weer snel om helaas en zo kwam er ook een einde aan de vakantie en was het onze beurt weer om de koffers te pakken en richting Nederland te vertrekken. die dag moesten we donders vroeg opstaan.... om half 6 in de ochtend!
en zelfs in Griekenland was het dan nog donker. 10 minuten later werd het licht.
raar gevoel hoor, nog donker...
om 5 voor 7 in de ochtend werden we opgehaald. en daarna naar het vliegveld.
er waren 2 vluchten naar Amsterdam, wij vlogen met Transavia maar er was ook een vlucht van Arke.
die zouden eerst moeten gaan. gate 4 was open voor die vlucht.
plotseling hoorde we via de speaker een last call voor een aantal personen van die vlucht.
inmiddels ging gate 1 open en konden wij ook instappen.
dus wij ook instappen en gate 4 ging sluiten op dat moment...
bij ons was iedereen er wel gewoon en wij waren klaar voor vertrek, terwijl het andere toestel al in  de lucht had moeten zitten. er was iets mis, er werd druk verlegt. de gate was echt gesloten al.
ons toestel ging naar de start baan en we vertrokken, ik zag dat er bij het andere toestel koffers uit geladen werden.... dat is niet best, iemand of meerdere hebben hun vlucht gemist. en dat is heel vreemd op zo een klein vliegveld.
we hadden een wat wilde start vanwege de wind, maar daarna hadden we een fijne terug vlucht.
en om ongeveer 1 uur in de middag waren we geland op Schiphol.
daar aangekomen moesten we opeens ook via een trap het toestel verlaten net als in Griekenland, en dat was ik hier niet gewent op Schiphol.
maar goed, buiten was het 23 graden, en we gingen een deur binnen, hier was geen lift...
maar alleen een trap naar boven, ook al vreemd, overal zijn liften op Schiphol maar daar opeens niet.
boven aangekomen kwamen we op een pier waar ik nog nooit eerder ben geweest, de M en H gates zaten hier. en ook al geen rolpaden, pas helemaal aan het eind.
dan kwamen we bij aankomst hal 3 binnen, bij band 30 of zo...
en wij moesten helemaal terug naar band 6, in hal 1 voor de koffers.
dus dat was nog een heel eind lopen. vreemde procedure.
na een tijdje hadden gelukkig snel de koffers en konden we gaan.
daar eerst effe wat gegeten en daarna effe naar de supermarkt daar om wat bier voor onderweg te kopen.
toen was het de lift naar het treinstation en na nog eens 2 en een half uur in de trein zetten we dan om 18 over 5 in de middag weer voet in Oost-Souburg.
daarna hebben we nog een paar mooie dagen in Nederland gehad.
dat was een beetje mijn vakantie en ik heb er van genoten!

dan is het inmiddels al september en heb ik de eerste speel avond in de league gemist.
(toen was ik nog in Griekenland) het nieuwe seizoen is inmiddels weer opgestart.
ik zal maandag eerst bij gebrieft moeten worden, ik heb het een en ander gemist.
dus hopelijk ook niet te veel slechte berichten uit de vergadering...
het is nu zaterdag avond, en heb alleen morgen nog.
daarna gaat de gas hendel weer naar vol gas en het gewone dagelijkse leven zal dan weer opstarten.
ik denk dat ik in het begin wel weer moet wennen aan die omschakeling.
hier bij is ook officieel de half gas periode weer beëindigd.
vandaag nog even wezen bowlen, en dat was maar goed ook, ik gooide echt bar en bar slecht!!! 3 games waren maar net in de 110... ik wist geen spare te gooien, alle single pins miste ik, eenvoudige spare's gingen mis en strike's vielen amper. en veel splits. wat een drama....
het leek wel of ik opnieuw moest leren bowlen zeg.
huiverend keek ik naar mijn spel terug, iets deed ik echt goed fout, maar ik kon niet vinden wat. dit heb ik dus nooit eerder meegemaakt, zo een opstart.
daarna heb ik nog een half uurtje alleen genomen, tijd om nu echt te bowlen!
en vreemd genoeg gooide ik nu bijna alle spares die ik had op splits na.
een 158 game.. dat begint er op te lijken.
de game daarna werd 188, kijk dat is boven mijn gemiddelde. hehe, ik kan het dus nog!
daarna was mijn tijd op.
dit was het dan wel weer, hier onder nog de laatste veranderingen en toevoegingen die op de site zijn gedaan.

er zijn wat dingen veranderd en toegevoegd op de site.
ten eerste ben ik begonnen met de 2e en 3e verdieping, het was nog niet helemaal in orde vond ik, ik wilde voor bezoekers wat meer duidelijkheid scheppen.
dus daar zijn op alle twee de verdiepingen een inhoud toegevoegd, hier staat een getal tussen haken en daar achter het onderwerp waar het over gaat.
het betreffende stukje, waar die informatie te vinden is, staat ook dat zelfde getal tussen haken. zo kan men snel iets opzoeken.
ook is de 4e verdieping reeds gereed gemaakt voor het nieuwe seizoen, er staat weer een leeg schema, maar het oude seizoen gooi er natuurlijk niet af en is gewoon terug te vinden beneden het nieuwe schema.
zo bouw ik elke keer een nieuw seizoen er boven op.
dan is er in het topic Rock speciaal zaken een grote toevoeging gedaan.
er staan nu zevental platen speciaal zaken in. 2 daar van hebben een grote keten.
want, ik heb de Mania (muziek blad) via de Waterput gekregen en daar zijn meerdere speciaal zaken bij aangesloten. zo doende ben ik achter het bestaan gekomen, via de links kom je op de betreffende site's terecht. in moeilijke tijden zitten de speciaal zaken er nog goed bij gelukkig.
uiteraard is daar dan ook de eerste verdieping bij gewerkt en is er een korte beschrijving van de links daar te vinden. dit waren de update's op deze site.

later, Kevin
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten