dinsdag 21 februari 2012

revenge! en wederom de High score verbroken...

hallo allemaal,


afgelopen week poste ik nog over een zwaar drama op maandag de 13e van de bowling banen...
dit keer ging het goed en HOE!
wederom lag er tot mijn opluchting opeens een kort patroon, of wel een 35 voets patroon.
ik heb het schema gezien van dat patroon, en dan ligt de olie tot op 2/3 van de baan, dus het laatste derde deel is droog.
dit keer vielen er heel veel strike's!! ik kon lekker hard naar buiten gooien over de 2e arrow en als ik het goed had gedaan, en de pocket werd geraakt, dan was het ook een strike.
en zo begon ik met een lekkere eerste game. strike's vielen, spare's liepen ook zoals het hoorde en zo gooide ik ook meteen een turkey in de eerste game. met maar 1 misser, kwam er een score van 214 achter mijn naam te staan. zo, dacht ik die zit. (en daar hunkerde ik naar, een dikke serie, en 3 hoge game's) toen werd het heel spannend, de 2e speler gooide een spare en een strike in de laatste 11e beurt.
zo kwamen we bijna gelijk te staan. de laatste speler, had een strike staan en had een spare nodig voor winst.
er werd 9 gegooid, en de 10-pin bleef staan. de score verschil indicator in het zwarte vakje onder aan de score's, stond op beide monitoren toen op +0 of te wel gelijk spel tot nu toe. dat betekend dat hij die pin moest afgooien om een heel punt binnen te halen.
en dat gebeurde dus helaas niet... naja, beter zo als op 1 pin verliezen.
dus ieder had een half punt na de eerste game.
dan game 2, deze ging iets minder, strike's vielen wel, maar ook niet echt zo veel. en een klein foutje resulteerde onmiddellijk in een split. en zo miste ik een keer een 10-pin, en hield een keer een 7-10 split over. ja die is voor mij niet te doen.
maar ondanks die 2 missers, haalde ik er nog een mooie 182 game uit.
deze game wonnen we wel met 77 pins.
dan game 3, en hier was het overal kassa op de banen....
zo begonnen we met heel veel strike's in de eerste beurten.
ik begon in beurt 1 dan met een 8 spare. daar na volgde er een strike, wat stopte bij een kwartet. dat was al een lekkere score tot nu toe. in middels op de banen naast ons, was mijn team genoot uit de nationale league ook wederom weer strike's aan het gooien, er viel toen alweer een 7-in-a-row. en weer al vanaf de eerste beurt. (ik dacht even: daar komt weer een monsterscore aan...)
maar ook bij ons was de laatste speler ook bezig aan een hoge game... er werd vanaf beurt 1 een dubbele turkey gegooid!
ik gooide na 4 strike's op rij een 8 spare, gevolgd door weer een strike.
dit werd ook nog een double strike.
de laatste speler ging nu voor een 7-in-a-row, maar deze viel niet, er bleven 2 pins staan, de 4 en de 7 pin. dit werd een spare.
en zo bleven er strike's bij hem vallen na die 8 spare... ik gooide uit eindelijk een 233 game, en dat was ook een clean game, toen ook de 10-pin bloed zuiver afgegooid werd in de 10e frame, gevolgd door nog een 9.
dan de laatste speler, ook in beurt 10 viel een strike, dat was weer een turkey.
beurt 11, en ook die viel!!! kwartet! 1 strike verwijderd van een 278 game...
even dacht ik dat die laatste ook nog ging vallen, maar, plotseling hoekte de bal net te hard en werd de head pin te dik geraakt en gingen er nog 8 pins om.... 276 stond achter zijn naam... HIGH SCORE! met 1 pin verbreekt hij de high score die 2 weken geleden werd neergezet door een teamgenoot uit de nationale league. (maar het serie record staat nog overduidelijk op zijn naam)
nog even terug komend op de game van de andere speler, die gooide nog 258, na 7 strike's bleven er 1 pin staan en later hield hij een split over wat overigens de enigste misser was bij hem.
uiteraard ook wederom nu weer de nodige felicitatie's voor de hoge score's en de high score game. die laatste game wonnen we trouwens met ongeveer 200 pins... eindstand was dus 3 en half punt voor ons en een half punt voor de tegenstander.
ik had een 629 serie, en mijn teamgenoot een 620 serie. 
allebei zijden we eigenlijk tegelijk: zo even revenge van vorige week, dit voelt echt heerlijk!! effe een hele slechte speel avond recht gezet, dat was ook hoog nodig vonden we. en dit keer ging ik huiswaarts met een goed gevoel, een gevoel dat ik een dikke 600 serie heb neergezet, en dus meer dan 200 gemiddeld heb gegooid (was trouwens 209,6 gemiddeld)
de nieuwe high score's van de maandag avond zijn nu als volgt:
hoogste game: nummer 1: 276, nummer 2: 275, nummer 3: 264 (die heb ik gegooid)
hoogste serie: nummer 1: 710, nummer 2: 683, nummer 3: 682 (nummer 2 heb ik gegooid)
zondag is er weer een nationale league, ik dacht in Dordrecht. dus daar komt ook zeker weer een verslag vandaan.
nog even terug komend op die 276 game, dit is mijn record hoogste game ooit buitenshuis gegooid, ergens in Rotterdam in de nationale league, gooide ik dat op precies de zelfde manier, ik begon met een dubbele turkey, toen ook in beurt 7 gooide ik 8. en dat ik me nog kan herinneren was dat ook de 4 en de 7 pin die nog stonden, die gooide ik toen ook af, gooide toen nog een kwartet en in de laatste 12e beurt ook weer 8. ik weet het nog goed.... heel toevallig.
tot zover mij weer.


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten