woensdag 15 februari 2012

maandag, de 13e.....and very bad bowling!!!!

hallo allemaal,


afgelopen maandag was het maandag de 13e, en dat betekende niet veel goeds.....
het was echt een vreselijke dag! met name op de bowling.
alles wat mis kon gaan ging dan ook gewoon mis!!
zoals altijd ging ik met goede gevoelens naar de bowling om mijn 3 games te gooien in de huisleague, maar het werd echt een verschrikkelijk diepte punt, echt het diepste punt sinds jaren was die dag gebeurd.....
met ingooien merkte ik gelijk al hoe lastig het was op de normale buiten lijn die ik speel over de 2e arrow. de bal deed helemaal niets, een kleinhoekje in het begin maar totaal geen omwentelingen in te krijgen.
dan de eerste game, toen pas merkte ik hoe er een bak met olie op de baan lag, nou niet normaal meer!!!! de bal was na een halve game al zo vet geworden, wat ik normaal na 3 game's nog niet eens zo heb als toen.
ik heb van alles geprobeerd, snelheid omlaag, verder naar achter staan, verder naar voor staan, 1e arrow, 3e arrow, en alles er tussen in heb ik ook wel gehad en geen enkele aanpassing resulteerde in een goede bal, een strike was moeilijker dan ooit te gooien voor mij. de eerste game was een drama, strike loos en net in de 130 geloof ik... (wat ik toen nog niet wis is dat dit mijn hoogste game werd van de avond.... in en in triest eigelijk.)
dan in game 2 gebeurde er iets buiten om wat me zwaar deed ergeren. bij de tegen stander was er 1 speler die zijn trui aanhad over zijn shirt omdat hij het heel koud had.
iedereen had zo iets van: wat geeft het? doen we niet moeilijk over. (ja officieel mag het niet) maar dan komt er een oudere man die zich overal mee bemoeid en daar heeft hij de bevoegdheid niet eens voor. begon die vent te zeiken over dat hij die trui uit moest doen en hij wilde al een shirt boete in rekening gaan brengen... WTF, is die nou helemaal..... waar bemoeid hij zich toch weer mee. dacht ik zo. en ik werd almaar pissiger die avond.
ten eerste omdat de banen niet in orde waren waar wij speelde, want dat heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt, zo veel olie, niet normaal meer.
dan die vent die begon te zeiken over een shirt boete....
en dat was nog lang niet het laatste, ik besloot namelijk om mijn bal met bal cleaner tussendoor schoon te maken. nu mag dat tegenwoordig. (vroeger niet) dus besloot ik daar voor het eerst gebruik van te maken.
en omdat ik het later nog wel eens een keer zou doen liet ik het flesje schoonmaak middel in gesloten toestand op de tafel in de spelers ruimte staan. er kon helemaal niets mee gebeuren.
intussen was ik nu aan een zoooo slechte game bezig dat ik echt met een enorme sik aan het bowlen was, dit was niet leuk meer, en andere team genoten hadden het zelfde en ook bij de tegenstander.
dan komt die man wederom plotseling bij mij lopen zeiken over dat flesje schoonmaak middel dat in de spelers ruimte stond. dat mag gewoon maar hij beweerde DIT:
ja in de spelers ruimte mag ook niet gedronken worden en mogen geen vloeistoffen in voor komen. WAT???? sinds waneer is een gesloten flesje schoonmaak middel het zelfde als dat er drinken in de spelers ruimte is? kijk, een pot bier of iets anders kan omver gaan en dan krijg je inderdaad een bende bij de banen. dat is logisch. 
maar dit flesje is geheel gesloten en behoord tot mijn 'gereedschap' van het bowlen. er kan niets mee gebeuren.
als ik het nou geopend op tafel had staan, ja dan is het wel een ander verhaal en dan had de opmerking pas terecht geweest.
uit de redenering van die man, mag je dus dan ook geen bal schoon maken in de spelers ruimte, en dat mag dus nu wel. dus die opmerking schoot mij in het verkeerde keelgat en werd nogal erg boos. en dat was ook te merken.
als die man bezwaar heeft dient hij zich te wenden tot de wedstrijd leiding die bevoegd zijn om spelers te wijzen op dingen die niet goed zijn. en hij mag dat zelf niet even regelen.
in tussen haalde ik maar net de 100 in de 2e game.... met maar 2 spare's en 0 strike's wederom en 8 missers kwam ik op 101 uit. ik was erg pissig geworden en probeerde me een beetje te bedaren, maar dat was moeilijk.
de derde game gooide ik dan pas mijn eerste strike in de 1e beurt, en hoe zeg... recht op de voorste pin.. omdat helemaal niets werkte besloot ik maar te gaan rossen over de 4e arrow, gewoon hard die bal neer denderen en hopen dat er zoveel mogelijk om ging.
ook deze game was waarde loos en dan ook nog eens DIT: inmiddels was de late serie er al en was het 9 uur geweest en wij speelden notabene op baan 5 en 6, die niet worden gebruikt in de late serie. dus de late serie had gewoon gestart kunnen worden, maar dat gebeurde niet, en dus verweten een aantal spelers uit de late serie ons de schuld daar van. nou moet het niet gekker worden dacht ik zo.... ik was laaiend inmiddels!
dan de 10e beurt... tot overmaat van ramp gooide ik ook nog op de verkeerde baan. dus moest de score gecorrigeerd worden en de baan ge-reset worden, mijn strike bal kwam niet terug dus ik besloot mijn spare bal maar op de baan te denderen. en een strike viel.
ik wilde nog een keer de spare bal gooien maar nu bleef die weer hangen, en mijn strike bal lag er wel weer, dus gooide ik die maar, het kon me allemaal geen ene moer meer schelen, ik was zo overflow... en zo gooide ik die laatste net in de 110... gemiddeld 120.
2 strike loze game's, slechts 2 strike's gegooid in 3 games.. een amateur kan nog beter gooien dan ik die dag gooide!!!
een absoluut diepte punt!!!!! ik hoop dit nooit meer mee te maken.
op dat moment ben ik geen discussie's meer aangegaan over de toestanden, dat had geen zin want ik was laaiend... dat had niet goed gegaan.
en voor het eerst in mijn hele leven dat ik bowl, had gewoon geen enkel plezier aan het bowlen, het was ook meer sjoelen dan wat anders.
vandaag ben ik er pas echt overheen wat er die dag gebeurde en nu lucht ik het even via de uitlaatklep.
volgende week ga ik toch een klacht indienen over alle toestanden en zeker als wij weer de schuld krijgen dat we te langzaam waren, want dat kan misschien die keer wel zo wezen, maar de wedstrijd leiding had gewoon de banen 1 tot 4 op tijd op kunnen starten.
dus dat komt volgende week wel weer ter sprake.
ik ging die dag met een waar k*t gevoel naar huis, want wat er die dag is gebeurd moeten we maar heel snel vergeten, maandag de 13e, een ongeluksdag! absoluut!!!
nou, hiermee heb ik het definitief van me afgedaan, het boek maandag de 13e gaat hiermee dicht. tot zover dit zware drama op de bowling.


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten