woensdag 29 februari 2012

goed gebowld door velen, maar voor mij lastig.

Hallo iedereen,


afgelopen zondag de 5e nationale league gepeeld in Dordrecht.
er zijn daar 16 banen, en het was ook al weer een tijdje geleden dat ik daar gebowld heb.
nou moet ik zeggen, dat er vroeger nogal eens een  erg kort oliepatroon lag en vaak erg droog dus.
maar nu lag er meer olie als normaal in Dordrecht.
er was een dubbele league, wij op de banen 5 tot en met 10 en een hogere klasse speelde op de banen 11 tot en met 16. baan 3 en 4 waren beschikbaar als ingooi banen.
toen we begonnen met ingooien had ik wel een goed gevoel, ik gooide vanaf de normale positie als dat ik in Middelburg ook altijd sta voor een strike. en spare's liepen heel gemakkelijk, zeker aan de rechterkant.
en ik gooide vaak 9. maar ik had er wel een goed gevoel over.
dus ik gooide de eerste game mee. het begon weer met 9's en en soms ook 8, maar ik maakte het allemaal af. een reeks spare's stond op het scorebord bij mij.
later viel er dan eindelijk een strike, en zelfs een dubbel strike.
met slechts 2 missers kwam ik op 171 uit. ik was nog niet echt tevreden, er zijn te weinig strike's gevallen, en ik geloofde er wel in dat er meer te halen viel.
een ander team genoot gooide meteen een 200 game.
dit wonnen we niet, we kregen bijna een 600 serie tegen ons, en dat haalden we niet helaas.
dan game 2. ook hier weer veel 9's en later pas wederom een double strike en daar hield het ook mee op. en dan een split en die miste ik. ik had op de een of andere manier een rare bal reactie... ik moest heel vaak aanpassen en gaan schuiven, maar er kwam later geen resultaat meer.
de bal gooide zijn slag kracht al halverwege de baan weg, (wij noemen dat dat de bal zijn benzine al gebruikt heeft) de bal komt dus te vroeg in zijn rol en ging daarna tot bijna aan de pins recht uit. met een zeer klein hoekje bij de pins maar, niet genoeg om een goede strike te gooien.
uit eindelijk kwam ik nu op 176 ui, en wederom was ik nog niet helemaal tevreden.
de rest hadden nu een hogere score, en dus ging ik er nu even uit. wederom weer een dikke 200 game en een game in de 190.
ik ging naar de ingooi baan om eens wat te proberen. deze game wonnen we wel. en de eerste 3 punten zijn binnen.
ook op de ingooi banen kwam ik er niet echt op uit, ik had vele 9's en dan weer split's.
geen van alle lijnen resulteerde in een goede strike aan de rechterkant.
dan opeens eens de 4e arrow geprobeerd en ik gooide onmiddelijk een  strike. dit was een redelijk goede strike.
dan de volgende worp, wederom een strike, maar wel een lucky one, dit was een messenger strike. ook de derde worp was een strike, maar ook weer een lucky. die 10-pin wankelde hevig en viel dan toch nog net om voor de machine hem pakte. een zo gehete 'slow strike' 
een turkey, maar dit gaf me nog niet het gevoel van dit is het.
maar ik hield die 4e arrow in mijn gedachte.
overgens gooide ik nog bijna een rail road split af... ik hield de 4-6 split over en gooide een zuivere 10-pin, maar de 6-pin schoot rakelings achter de 4-pin langs. ik vond het wel een mooie poging dacht ik zo.
in tussen ging ik even kijken wat de rest deed in de wedstrijd.
dat was dik binnen zo te zien, we stonden ruim voor en uit eindelijk waren er 2 200 game's gevallen en een 179 game en dat was een 600 serie voor ons.
dus hadden we nu 6 punten binnen.
de volgende game stapte ik wederom weer in. maar het wilde nu niet lukken.
het werd steeds moeilijker en ik gooide dan ook maar 1 strike in deze game, en dan hield ik opeens 2 keer achter elkaar de 4-7 split over! dan denk je ook van: WTF!
en ook de 10e frame werd een misser en ik kwam niet hoger dan 152. de rest gooide wederom weer erg sterk en ik kon nu niet anders dan de conclusie trekken dat ik nu duidelijk de zwakste speler was en dat ik het beter over kon laten aan de de rest.
want mijn gevoel zij ook dat ik beter kon stoppen, dit werd niets meer. en dat kost punten.
dus ik hield het na deze game voor gezien en liet het over aan de andere spelers die er wel goed op uit kwamen.
ik had een serie van 499 en een dat is gemiddeld 166. niet al te best.
die game verloren we ook.
ik wilde alles al opruimen, maar voor de zekerheid ging ik nog even naar de ingooi baan voor het geval dat er iemand opeens heel slecht ging gooien, maar dat verwachte ik niet.
ik probeerde van alles daar, maar echt helemaal niets werkte, ik kon geen strike gooien daar, ik hield geen finish over op de bal, en dat zorgt er voor dat je te weinig slagkracht hebt voor een strike. ik keek even wat de rest aan het doen was, dat zat wel goed en ik was het beu dus hield het voor gezien voor die dag, en ben op het gemakje gaan opruimen om de rest te kijken. de 5 game verloren we dik zag ik, we kregen nu een dikke 600 serie tegen. wij kwamen niet verder dan 499. de score's waren bij ons even wat lager als daarvoor.
ik ging op de soort van tribune zitten kijken naar de laatste game, zo kon ik mooi alle score monitoren in de gaten houden en precies zien hoeveelste we stonden.
en zo stonden we even eerste, wisselend steeds tussen 2e en 3e, maar uit eindelijk werden we derde en kwamen er nog 4 punten bij, totaal aantal punten was 10.
er was wederom weer een dikke 600 serie gegooid, dus dat konden we niet halen.
dan zaten we heel dicht bij de 2e maar er gebeurde iets heel bizars waardoor die kans verdween in de 10e beurt bij de laatste speler, hij had in beurt 9 een strike staan, en had zeker een double strike nodig...
dan gebeurd er ineens DIT: hij gooit zijn bal in de tiende beurt, ik zag hem gaan en ik had hem al geteld die strike, de bal knalt loeihard in de pocket en ik zie alle pins in de machine verdwijnen, maar dan schuift plotseling de 7-pin schuin over de baan, en komt tot stilstand waar de 5-pin stond, dus de 5-pin stond er opeens nog!!!!!! nou ik wist even niet wat ik zag. ondanks dat ik dit ook een keer heb gehad maar dan was het de 10-pin die schoof en een 5-pin werd. maar dit bizarre geval koste wel dat ene extra punt. nu kon het niet meer en eindige we als derde.
over het algemeen viel er goed te bowlen, want er waren heel veel 200 game's gegooid, en ook zeker een hoog aantal daarvan waren dikke 200 game's.
er waren totaal geen storingen, hoog uit heel af en toe een score correctie doordat een bal uit de goot kwam en zo een pin bowlde.
er zijn 2 bizarre dingen gebeurd, 1 staat al beschreven, de 7-pin die de 5-pin werd.
en 1 was er van mij nog, dat was ik vergeten, in game 4, had ik een keer een hele slechte bal gegooid en miste ik gewoon de head pin. ik hield dus de 1 en de 2 pin over.
de 2e bal was niet veel beter en ik rekende hem al af op een open frame van 8 en 1.
maar DIT gebeurde er: ik schampte de head pin, die schoof naar de muur en kwam tot mijn verbazing uit de goot terug op het dek, en rolde tegen de 2-pin aan, en die begon te wankelen en nog eens hevig te wankelen en opeens net voordat de machine hem kon pakken, denderde ook de 2-pin om... ehhhh SPARE?! ja, inderdaad, SPARE! maar vraag niet hoe... volgens mij de luckiest spare ever die ik ooit gegooid heb.
de tosti die ik daar genomen had smaakte goed en we hoefden ook niet lang te wachten.
nog een paar dingen die me opvielen:
er zijn in Dordrecht nieuwe machine's, de oude Brunswick A2 machine's zijn vervangen door Brunswick GS-X machine's (die zelfde als dat wij in Middelburg hebben)
verder waren bij de eerste 6 banen de score monitoren vernieuwd, de oude tv's hebben plaats gemaakt voor flatscreens. dus langzaam bij beetje word er daar gemoderniseerd.
maar de aproach bij de eerste banen is daarom ook hoog nodig aan vervanging toe.
die verkeren in een redelijk slechte staat, want over een groot gedeelte is de toplaag er helemaal af gesleten, en dat glijd ook niet erg goed meer. maar dat zal later ook wel gebeuren.
ik zelf was niet tevreden over mijn score's, maar de rest heeft goede zaken gedaan, en dan heb ik het niet alleen over ons team, maar over alles. het gebeurd niet vaak dat ik de speler was die er niet op uit kwam. maar ook dat gebeurd nou eenmaal.
we staan nog steeds 4e op 1 punt achterstand op de nummer 3. en de nummer 2 is ook nog haalbaar.
de laatste halte waar het dan moet gebeuren is in Zevenbergen, een bowling waar de banen erg droog zijn, ik kon er daar wel op uit de voeten, je moet daar wel op volvermogen gooien. we zullen zien.
hopelijk halen we de 2e plaats. 1e kunnen we niet meer halen. er zit precies 21 punten verschil tussen, de kan er bij een vollebak maximaal 21 halen, maar het minimum is 1 punt, dus dan zou er 1 punt verschil tussen zijn. dus stel dat wij vollebak halen, en de nummer 1 zou alles verliezen zouden we op 1 punt 2e worden. maar dat zie ik echt niet gebeuren dat de nummer 1 opeens alles verliezen.
tot de laatste keer, en dan hoop ik dat we kunnen melden dat we 2e zijn geworden.
tot dan,


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten