woensdag 8 februari 2012

High score's verbroken...

hallo allemaal,


gisteren weer wezen bowlen in de huisleague op maandag avond, en we moesten tegen een de nummer 1 op de maandag, en daar speelt ook een team genoot van me in mee van ons nationale team. hij is op weg naar een pas gemiddelde van 200...
en dit keer was het raak, sinds gisteren nam hij het stokje met de records van mij over...
hij begon al met een 200 game, eerst was het even zoeken bij hem, maar al snel begonnen er strike's te vallen. de score kwam bij hem net over de 200 in de eerste game.
dan zijn 2e game, ook hier gooide hij een five in a row, en de spare's leken hem geen enkele moeite, en ook deze game was over de 200.
dan de derde, hier begon hij aan een prachtige game.... meteen een strike, en voorlopig stopte dat niet. wederom viel een five in a row.
dan beurt 6, ook wederom een strike, dubbele turkey was gegooid!
en zo viel ook strike nummer 7. en toen ook de dubbele kwartet gegooid was in beurt 8, begonnen de overige bowlers ook zachtjes aan mee te kijken wat er gebeurde, want zij zagen op de score monitor dat er allen nog strikes stonden en dat beurt 9 en 10 nog leeg zijn, menig bowler weet dat de kans er is dat er zomaar eens een perfect game zou kunnen vallen..... dan de 9e frame.. ik had mijn beurt al gegooid, zo dat de baan bij mij vrij was en hij alle mogelijkheden had in zijn voordeel om te gaan voor de tripel turkey.
ik zag de bal die hij gooide, precies het zelfde als alle voorgaande en ook dit gaf een luide knal en alle pins lagen in de machine... TRIPEL TURKEY!!!! wow!!! dacht ik.. ik moest onmiddellijk aan mij 297 game denken... toen werd het stil in de bowling.... alleen de 10e frame nog, nog 3 strike's verwijderd van de 300 game. en even dacht ik dat hij hem nog zou gooien ook.
dan frame 10, ook nu weer had ik er voor gezorgd dat de baan bij ons vrij was zodat hij alle mogelijkheden had voor zijn 10e frame. hij ging staan, nam zijn aanloop en gooide wederom een prachtige bal en precies het zelfde als alle voorgaande en ik dacht dat is 'm.. ten in a row... de bal knalt in de pocket en plotseling bleef er 1 pin staan... de 10-pin.
iedereen hoorde je meteen AAAAAHHHHHH!!!!.... ik vond het zo jammer, ik had hem wel een 300 gegund!! helaas bleef die 10-pin staan. maar hij gooide hem keihard af. 
de 12e frame gingen er nog 6 om, en een eind score van 275 stond op het scorebord.
zijn hand trilde nog wel zij hij, ja dat was bij bij mij ook toen na 9 strike's achter elkaar vanaf de eerste frame.
een prachtige game, en daarmee is hij record houder hoogste game (die was op mijn naam 264) en toen had hij zelf ook een persoonlijk record, hij had een 710 serie gegooid!
en ook dat record neemt hij van mij over hoogste serie is op maandag nu 710 (was 683 door mij)
uiteraard felicitaties van alle kanten en ook van mij met deze mooie score's! 
ik zelf heb iets onder kunnen gegooid die dag en kwam net niet aan mijn pas gemiddelde.
ik miste teveel spare's. de baan conditie was een kort patroon, dus van achter is de baan erg droog wat voor een grote hoek zorgt. ik moest dan ook op vol vermogen gooien, hard, door de zwaai groot te maken, en dat moest ook bij mijn spare's wat we ten koste gaat van mijn nauwkeurigheid.
ik vond het niet verkeerd liggen, er zit voor mij ook meer in dan dat ik eruit haalde die maandag.
tot zover dit, weer een game die dicht bij de 300 zat, altijd mooi om mee te maken!


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten