zondag 18 december 2011

high score! en 2e nationale league


(officieel gepost op 19 november 2011)

hallo allemaal,

vandaag de 2e nationale league gespeeld in Tilburg, dus tijd voor een verslag van de banen.
ik moet zeggen, we hebben goede zaken gedaan daar in Tilburg.
er zijn daar 20 banen en er was vandaag dan ook een dubbele league. wij speelden op de banen 15t/m 20 en de andere klasse speelde op baan 5 tm/10 en er waren 2 ingooi banen beschikbaar.
de banen zagen er goed uit, en de eerste game werd dan gestart. deze begon voor mij wel lekker ik gooide de strikes wel via de brooklin, want de hoek was enorm groot, de banen waren van achter ontzettend droog. en als de brooklin dan loopt ga ik geen moeite doen om en pocket bal te gooien.
een scorende bal ga je niet veranderen, dat doe je pas als die bal niet loopt. dus zo gooide ik veel spares en wat strike’s hier en daar, en heel vaak hield ik maar 1 pin over, en dat was vaak de 10-pin of de 6-pin, en die liepen erg goed bij mijn, die gooide ik keer op keer moeiteloos af.
en zo kwam de score van mij op 180 precies als openings game en dat was netjes vond ik.
er was geen verschil tussen de banen, dus er lag overal exact het zelfde olie patroon.
deze game wonnen we dan ook en dat leverde 3 punten op.
dan game 2, deze liep wat minder dan ik gewent ben.
strike’s vielen niet veel en ook had ik 3 missers in deze game, waar van 1 split.
in tussen trok ons wel de aandacht van een speler op de banen naast ons, die was aardig op weg naar een 300 game….
plotseling zag ik dat hij al 7 strike’s achter elkaar had gegooid vanaf beurt 1….
dan ga je dat toch volgen, stel dat er 300 gegooid word, dan is het gekkenhuis en dat wil je wel zien. ik heb het in het echt nog nooit mee gemaakt dat er een speler een 300 game gooide.
in middels gooide ik verder, maar zoals ik al zei had ik deze game 3 missers en nu had ik de derde te pakken.
in middels bij de baan naast ons werd er een dubbele kwartet gegooid.
de beurt er na viel de triple turkey! nog 3 strike’s verwijderd van een 300…
dan gooide ik nog de laatse beurt en de score kwam nog op 169 uit, dit was de laagste game van mij van de dag.
dan naast ons ging het in de 10e beurt mis, er bleven 2 pins over, geen 300 game. wel een spare en nog eens een strike, wat de score op 278 bracht, dit was dan ook overduidelijk de hoogste game die was gevallen van de dag.
ook deze game was voor ons, en dat bracht de teller op 6 punten (die 278 game was niet tegen ons, dat was het banen paar naast ons)
dan game 3, en deze ging alweer een stuk beter, ik begon met een strike, en toen maarliefst 6 keer een 9 spare achter elkaar. er bleef steeds een 10-pin of een 6 pin staan.
en een aanpassing zoeken was heel moeilijk, en ik zat telkens dicht bij een strike dus ik besloot om daar niets op te gaan veranderen, iedere keer 19 er bij tikt ook aardig door dacht ik zo.
dan stopte het en gooide ik 7, maar wel spare, en daarna een strike. en in beurt 10 weer een 9 spare en weer 9 dacht ik, de score kwam op 195. weer een goede game. en een clean game.
en ook dit was winst voor ons, en de punten teller ging naar 9.
game 4, deze ging mij goed af maar bij de rest liep het even wat minder deze game.
nu kwamen we op baan 15 en 16, en hier was iets raars aan de hand met het approach, gooi ik zo een bal, plotseling stond ik in 1 ruk stil en vloog bijna achter de bal aan…. what the hell…. plotseling was het zo stroef daar, dat ik geen glijpas had.
ondanks gingen er nog 6 pins om wat ook een spare werd.
maar dan de beurt daar na was het op de andere baan ook zo en ook al had ik me daar op voor bereid, weer leverde ik een slechte bal af op de baan, en er gingen nu maar 5 pins om en ik miste hem, er gingen er nog 4 af maar dit was een slechte beurt, en dus moest ik overgaan op de mode extreem stroeve approach.
dat wil zeggen dat ik een wat kortere aanloop neem en af ga op de zwaai en dan kan ik een goede bal gooien zonder de glijpas. dus heel gecontroleerd bowlen.
ook deze aanpassing leide tot een goede game, ik gooide zelfs nog een dubbele strike, en de spares gingen lopen.
zo kwam ik op een 187 game uit. wederom een goede game. maar omdat het bij de rest niet echt liep konden we deze game niet winnen, het scheelde 50 pins ongeveer.
dan game 5, en ook deze game liep lekker, maar dat was in het 2e deel van de game, in het eerste deel gooide ik en een andere speler beneden het niveau van wat we gooide tot nu toe, de strike’s liepen niet lekker, de spare’s wel maar dan bleef er weer een grote split over die ik niet afgooide.
het 2e deel liep gelukkig beter, na beurt 6 begonnen er strikes te vallen en spare’s ook en de splits bleven verder uit deze game. en zo kwam ik nog aan 171. ook weer netjes.
omdat de tegenstander ook alle 3 de spelers geen goede game wisten te gooien wonnen we deze game toch nog ruim! en zo kwam de punten teller op 12 punten.
dan de laatste game, voor de hoogste serie.
ook hier het zelfde verhaal bij mij, het werd no heel moeilijk, de bal kwam nu zo hard dat de brookin geen strike meer opleverde maar vaan 8 of 9, en de pocket kreeg ik rommel, splits dus.
ik kwam matig op gang en dacht dan ook een matige game neer te gaan zetten. ik moest zoeken naar de olie en dat vond ik in het laatste deel van de game. ik schoof dus nog maar eens 4 latten op en gooide over de derde en zelfs de 4e arrow en dat veverde opeens een strike op op bijde kanten.
en zo sloot ik de game af met een five-in-a-row! en werd het opeens toch nog een 200 game uit het niets eigenlijk! ik had als laatste game 203.
even vreesde ik dat we deze game zwaar gingen verliezen want dat zag er wel naar uit voor ik de 5 eind strikes gooide.
nu eindigde we dan als derde en dat was goed voor nog eens 3 punten en de teller kwam dan op 15 punten!
en dat waren de mesete van de dag. ik had een serie van 1105, wat neer komt op een gemiddelde van 184,17 gemiddeld over 6 games.
en daar was ik dik tevreden over. dan pakten we de derde plaats in de lijst. we staan nog 6 punten achter op de nummer 1.
er waren bijna geen bizarre dingen gebeurt, wel 1 keer bij een teamgenoot van me, gooid een goede bal, pocket, alle pins gaan om, die 10-pin was aan het vallen als er dan ineens DIT gebeurt: er suisd een pin langs in de goot en die tikt de 10-pin aan en gaat vervolgens weer staan. juist 9 dus….. en geen strike. heel bizar.
ook bij mij ging het een keer zwaar mis, toen ik plotseling de grip van de bal verloor en naarbuiten gooide, de bal was zo dood al een pier en denderde de gaat in, in een eerste worp van de beurt, ik had een strike staan en dat was dus duur, wel gooide ik het in de 2e keer af. tja doe dat dan ook in 1 keer zei ik tegen mij zelf. dat koste me wel een aantal pins.
dan was er nog iets wat heel slordig bleek te zijn, we waren met 4 man, en wederom was de reserve speler niet speel gerechtigd, stond nog niet op de lijst en dus was de toegang van deelname geweigerd. ik weet niet wie hier nu weer verantwoorlijk voor is maar dat had niet mogen gebeuren, heel erg slordig. dus moesten we wederom met 3 man aan de bak en was er geen mogelijkheid tot wisselen.
verder geen bizarre dingen. dan de storingen, die waren er best veel en allemaal score corecties en pins opnieuw opzetten. dat was niet inorde die afsteling van de pin spotter.
hoogste game was 278 zoals ik al eerder melde.
geen games onder de 100 dat ik weet.
de service was goed en de tostie was van goede kwaliteit. dat smaakte heerlijk en we hoefden niet lang te wachten op bestellingen.
al met al een goede en leuke wedstrijd dag gehad en goede zaken gedaan.
tot de volgende keer.
en dan afgelopen maandag, dat is ook wel even de moeite waard om te posten, in de huisleague zette ik de 2 high score’s weer op mijn naam van de maandag avond.
we speelden de 2e en dus de late serie op baan 3 en 4.
de eerste game liep meteen al goed ik zat dicht bij een perfecte pocket strike, maar ik gooide vaak 9 en vaak bleef de 10-pin over. en gelukkig liep deze wel en gooide ik de 10-pin vaak af.
na een kleine aanpassing op het approach viel nu wel een strike en de 1e game was 182. dat was gewoon goed.
dan de 2e game, die begon onmiddelijk met een turkey! gevolgd door een 9 spare, toen nog een spare en daarna gooide ik wederom weer een turkey! yo dat ging wel erg lekker.
daarna weer een 9 spare dacht ik, ik zag dat ik in de 9e beurt al over de 200 zat dus na een goede 10e frame kwam de score uit op 237. erg goed!
dan de laatste game, een hoogte puntje voor mij van de avond, want met deze game brak ik de high score tot nu toe.
ik begon met 8 spare in de eerste beurt. en toen begon het… strike, dubbel strike, turkey.
en dit keer viel de kwartet wel. en het stopte nog niet, ook de five-in-a-row viel met een harde pocket strike.
dan voor een dubbele turkey, en alles zat mee, want weer gooide ik een perfecte pocket bal, en strike! dat was een dubbele turkey!
nou, daar stond ik dan voor de lucky-seven-in-a-row… en wederom leverde ik een perfecte pocket bal af en aan de knal alleen al wist je dat alles in de machine verdween. dat was strike nummer 7!
deze reeks heb ik al best vaak in mijn bowling cariere gegooid. alles wat hier boven komt heb ik nog maar 1 keer gegooid, op de perfect game na dan, die heb ik nog nooit gegooid. zou ik dan nu een 2 kunnen zetten bij een dubbele kwartet?
hier is het antwoord: de 9e beurt inmiddels, en ik gooide precies een zelfde bal als voorgaande, en ik zag hem gaan… de pocket werd geraakt, en hard. STRIKE!!!! YESS!!! dubbele kwartet! nu in totaal 2 keer gegooid.
inmiddels kreeg ik wel belangstelling van andere bowlers want de emotie loste ik gelijk op de baan na iedere strike… en toen kwam het filmpje van een dubbele kwartet op het beeld scherm.
ik ging voor mijn 10e frame, voor een triple turkey nu. ook deze bal ging goed op weg naar de pocket, knalt in maar helaas net niet goed genoeg en de 4-pin bleef over. hier stopte de reeks strikes.
echter de 4-pin ging dus ook gewoon genadeloos af in de 2e worp en een spare stond. de laatse beurt ging niet goed, deze bal kwam recht op de voorste pin en er gingen slechts 5 pins om, ja de big five split bleef over, maar dat maakte niet meer uit, die hoefde ik niet meer af te gooien.
de score teller kwam uit op een 264 game!!!! en een serie van 683 had ik gegooid. dat zat plotseling aardig in de buurt van een 700 serie.. ook die heb ik nog maar 1 keer weten te gooien, en dat is ook mijn persoonlijk record, 719.
met dit resultaat was ik heel erg tevreden en eindelijk had ik weer eens een dubbele kwartet weten te gooien.
ik vloog meteen naar de map waar alle uitslagen, standen en high scores hangen, want ik wilde de high scores wel eens weten, want dit was een goede kans maker. de high score voor de game stond op 258. ik sta nu op de 1e plaats met 264.
dan de serie high score. hoogste serie stond op 650. ik sta nu op nummer 1 met 683. maar ik neem aan dat die nog wel gebroken zal worden.
ik denk dat de game wel redelijk safe is, die zal denk ik nog wel even staan of die word mischien niet meer verbroken net als vorig seizoen.
toen gooide ik op de eerste speeldag een 263 game en daar kwam niemand meer boven, al scheelde het wel maar 1 pin
tevens hebben we goede zaken gedaan, we wonnen 3-1 en van de geen die boven ons staan voor de periode, we staan nu 1e, we stonden 1,5 punt achter. nu staan we dat los.
nu zo vast houden en we hebben dan een play-off plaats te pakken. maar zover is het nog niet. het kan alle kanten op. ik ben benieuwd, maar ga er wel echt voor staan om dat vast te houden.
tot zover weer het bowling nieuws. tot de volgende keer.
later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten