zondag 18 december 2011

De Arrow Rock 500!! en de Rocktober maand op Arrow

(officieel gepost op 19 november 2011)

Hallo allemaal,

zo juist heb ik vernomen dat het weer bijna oktober is en dat betekend weer Rocktober op Arrow.
en ja ze doen het weer, de Arrow Rock 500!!!
het stembiljet is reeds geopend. die link geef ik onderaan de posting, samen met de overige stembiljetten van de lijsten die er verder nog zijn waar op je kan stemmen.
de Arrow Rock 500 zal worden uit gezonden op 24 t/m 30 oktober. dat zijn 7 dagen, dus de Rock 500 zal verdeeld worden over 7 dagen gelukkig.
verdere info is nog niet bekend, maar ik denk dat het weer via de automatische piloot afgedraaid word zoals de voorgaande jaren. uitzend tijden zijn niet bekend.
zoals je gewend bent zal ik deze posting telkens updaten als er weer iets bekend wordt, hou dus in de gaten.
ik heb nog niet gestemd, ik moet wederom weer goed nadenken en terug kijken op deze site wat ik vorig jaar gestemd heb.
vervelend dat de site een tijd uit de running was, daardoor komen er nu opeens 3 postings achter elkaar en is deze posting vertraagd, het liefst had ik nu onmiddellijk gepost maar dat kan nu niet. wederom nog vanuit de controlekamer hier. (mijn eigen kamer boven)
ik kan nu dus ook niet terug vinden wat ik vorige editie heb gestemd.
hier kom ik nog op terug in een update, wat ik dit jaar ga stemmen.


dan de verdere Rocktober info:
er is voor mij nog een leuk stembiljet waar ik zeker op ga stemmen, de Metal top 25 (High voltage top 25)
er is in dit stembiljet slechts ruimte voor 3 nummers in het metal genre, dus dat word voor mij heeeel erg wikken en wegen, er is zoveel denderend!!!
dus ook hier moet ik echt de tijd voor nemen, voor dat ik ga stemmen.
deze lijst word uitgezonden op maandag 17 oktober van 9 tot 10 uur in de avond en op 24 oktober op de zelfde tijd, tijdens High voltage.
DJ hier is onze eigen vaste High voltage DJ, Lilo.
ook hier geld weer, mochten er updates komen, post ik het in deze posting onderaan.

dan hebben we ook nog de Blues top 50.
ook hier is ruimte voor 3 nummers te stemmen in het blues genre, maar ik heb Gery Jungen al horen zeggen dat 5 of tien nummers ook mogen.
stemmen kan op deze lijst kan via twee wegen: via de Arrow site (link onderaan) of via de site van Jungen zelf.
de Blues top 50 word uitgezonden op woensdag 19 en 26 oktober tijdens Blues box ook van 9 tot 10 uur in de avond en word uiteraard ook gepresenteerd door DJ Gery Jungen.

en als laatste hebben we de Symfo 25.
ook hier is wederom ruimte voor 3 nummers te stemmen in het Symfo genre.
de Symfo 25 word uitgezonden op dinsdag 18 en 25 oktober tijdens Symfo mania en wederom ook van 9 tot 10 uur in de avond.
er is in dit programma helaas geen DJ meer, dus ik vrees dat deze lijst op de automatische piloot gaat. (vroeger was er wel een DJ maar dat was niet lang helaas, ik vermoed dat dat Arie Verstegen was, omdat hij de playlist iedere keer maakt voor de auto piloot uitzendingen.)
het word wederom ongetwijfeld een denderende muziek maand op Arrow Clasic Rock en ik ga zeker zoveel mogelijk luisteren als ik thuis ben.
ben je ook liefhebber van Arrow of 1 van de programma’s en wil je ook wel je stem laten mee tellen, doe dat dan door op de link te klikken hier onder waar jij op wil stemmen.
weet je nog niet wat je wil stemmen? dan kan je later altijd terug komen, maar houd de tijd in de gaten. voor je het weet is het stembiljet gesloten en ben je te laat. dat zou zonden zijn.
dit was het voor nu, ik zou zeggen houd deze posting in de gaten voor update’s of check de Arrow site.

stembiljet Arrow Rock 500:
 http://www.arrow.nl/rock/#/rock/rock500_stem_nu/ (reeds gesloten.)
 stembiljet High voltage top 25:
 http://www.arrow.nl/rock/#/rock/highvoltage_top_25 (reeds gesloten)
 stembiljet Symfo top 25:
 http://www.arrow.nl/rock/#/rock/symfomania_top_25 (reeds gesloten)
 stembiljet blues top 50:
 http://www.arrow.nl/rock/#/rock/bluesbox_top_50 (reeds gesloten)

dit was het voor nu.

UPDATE 1:
zo juist ben ik er eindelijk uit wat ik ga stemmen voor de Arrow High voltage top 25, of wel de metal top 25.
na lang wikken en wegen en cd hoezen af te lezen heb ik de trekker overgehaald op de volgende stand:
1: Blind Guardian – Somewhere far beyond.
2: Iron Maiden – Weekend Warrior
3: Metallica – Bleeding me.
allemaal denderende nummers, alleen de eerste keus was voor mij niet moeilijk, dat nummer staat op het gelijk namige album en gaat over de Donkere toren serie van Stephen King, waar ik groot fan van ben.
dat nummer is wel zo denderend. dat was niet moeilijk.
dan Iron Maiden, een band die tientallen cd’s heeft gemaakt en zie daar maar eens 1 nummer uit te halen. en ja, ik als groot fan heb alle discen op 1 na toen Blaze als zanger in de band was en dat vind ik persoonlijk geen denderende zanger, het paste niet bij Iron Maiden vond ik.
ja het was heel moeilijk om hier een nummer te kiezen, maar uit eindelijk viel mijn keuze op het album Fear of the dark, en Weekend Warrior, een steengoed nummer om het weekend mee in te luiden. en 1 van de vele goede nummers van Maiden.
dan Metallica, ook hier was het moelijk kiezen, maar omdat ik hier ook voor de Rock 500 uit kan keizen heb ik voor het album Load gekozen, een denderende cd waar veel goede nummers op staan, uit eindelijk greep het nummer Bleeding me. en dat werd dus mijn keus voor de laatste plek.
ik ben benieuwd. de lijst zal ik zeker op de site toevoegen, en ik denk dat ik daar een nieuw topic voor ga open gooien, genaamd de Arrow High voltage 25. te vinden dan onder het bekende Arrow Rock 500 topic.

UPDATE 2:
zo juist gestemd voor de Arrow Rock 500, dit keer zonder terug blik wat ik vorige editie gestemd heb, dat is nog offline en ik wil wel zeker zijn dat ik gestemd heb, ik wil niet langer wachten, stel je voor dat het stembiljet ineens is gesloten… nee dat zal mij niet gebeuren.
wel heb ik mijn stem lijst uit het jaar 2006 kunnen terug vinden (dat was de enigiste posting die nog geraadpleegd kon worden via de Google Cache. de rest was nog niet beschikbaar.
ik heb dat lijstje eens beken en ben eens voor mijn cd kast gaan zitten en heb een gekeken.
zoals gewoonlijk, na lang wikken en wegen heb ik de trekker overgehaald op de volgende stand:

1 – The Police – Message in a bottle
2 – Pink Floyd – High hopes
3 – Aerosmith – Love in an elevator
4 – Metallica – Where ever I may roam
5 – R.E.M – Drive
6 – Neil Young – Like a hurricane
7 – Led Zeppelin – Stairway to heaven
8 – Iron Maiden – The number of the beast
9 – Rainbow – Gates of babylon
10 – U2 – Magnificent

was moeilijk kiezen maar een aardig lijstje dacht ik zo.
helaas is de site nu ik deze update er bij typ nog niet voledig online, dus kan ik nog niet posten, wel is de opbouw begonnen gelukkig.
daarom zijn de stembiljetten voor de High voltage top 25, en de andere lijsten al gesloten en is die lijst ook al uitgezonden, dat gebeurd maandag (op dit moment is het zaterdag 15 oktober)
(vervolgens op de dinsdag start de Symfo top 25 en op de woensdag start de Blues top 50)
omdat ik op die dag moet bowlen tijdens de uitzending heb ik voor dien gelukkig bedacht hoe ik het kan opnemen.
ik had nog oude kabels van kapotte oor telefoontjes op mijn werk liggen. die oor telefoontjes heb ik er af geknipt. en de 2 uit einden heb ik de draad gestript en een draad busje op geperst zodat de koperen draadjes niet beschadigen.
eenmaal thuis heb ik deze uiteinden aan de speaker B uitgang van de versterker bevestigd.
het normale audio stekkertje heb ik in de pc op de microfoon ingang aangesloten.
vervolgens een test gedaan, ik starte de pc, opende geluidsrecorder en schakelde de B speaker poort in.
en vervolgens het volume wat harder. ik starte de opname en inderdaad, het werkte! ik kan zo op die manier zuiver radio opnemen op de pc.
dus zo ga ik de High Voltage top 25 op nemen. als ik weg ga, schakel ik de B speaker in en de A speaker uit, zo kan het volume wat harder als normaal en druk ik op record.
de rest gaat vanzelf. als ik thuis kom stop ik de opname en sla ik het op en zo kan ik het programma als nog luisteren.

UPDATE 3:
stembiljet voor de Arrow Rock 500 gaat sluiten over een paardagen, heb je nog niet gestemd en wil je dit wel doen, doe het dan dit weekend nog.
startschot zal op dinsdag om 9:00 uur gelost worden.
ik denk dat alle verdere dagen om 9:00 uur starten. waneer het stopt weet ik niet, ik denk tegen 18:00 uur.
iedereen alvast veel luister plezier!
de stemlijnen zijn gesloten: zoals ik altijd zeg, wederom, pc’s maakten over uren, telefoontoestellen stonden roodgloeiend, faxen kwamen ammo tekort en kliko’s werden dag en nacht gebowld!
maar uit eindelijk is hij er toch weer, de Arrow Rock 500. de stemmen zijn geteld.
uitzend tijden van 9:00 uur tot 18:00 uur.
Yess, we hebben weer DJ’s!!!! ik zit nu te luisteren op dag 1, (terwijl de site nog steeds offline is en dat is echt een dieptepunt) en het het is geen auto piloot meer.
eindelijk weer terug waar we horen te zijn, want de Arrow Rock 500 hoort gewoon gepresenteerd te worden!!

Later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten