maandag 19 december 2011

Comments over de Arrow rock 500 editie 2011

(officieel gepost op 19 november 2011)

ja, daar ben ik weer en sodeju wat een editie weer dit jaar zeg!!!
ik begin met het hoogtepunt van dit jaar en dat is dat er weer DJ’s waren die de lijst presenteerde en niet de minste.
presentatie was dit jaar in handen van Gerry Jungen (van 9:00 tot 12:00 uur)
Maurice Verschuren (van 12:00 tot 15:00 uur) en dit is wel denderend, ex DJ van Arrow in de middag Roadrunner.
heerlijk om hem weer terug te horen! ja dit is wel heel denderend!!!
en als laatste Jos van 15:00 uur tot 16:00 uur.
weekend starte de Arrow Rock 500 pas om 12:00 uur tot eveneens 16:00 uur en op zondag tot het eind bereikt was, en dat was om 17:00 uur
gelukkig heb ik op de eerste dag na, alle dagen opgenomen zodat ik bijna de hele lijst heb kunnen volgen.


zo juist hef ik het glas op de top 3, en stond het volumme effe open, zo als ik dat traditie getrouw doe de laatste jaren, en zo is het weer voorbij…
ik moet zeggen, ook deze editie is weer compleet anders dan de vorige editie’s.
de stand van zaken.
er waren veel nieuwe nummers in de lijst, er waren veel opvallende stijgers en veel op vallende dalers. en ook veel nummers van hoogte uit de lijst gekegeld.
een paar voorbeelden van opvallende dalers waren wel de volgende nummers: Like A Hurricane van Neil Young. vorig jaar op nummer 42, nu opeens op 182! dat is wel een flinke daler ten op zichte van vorig jaar.
Marillion – Script For A Jester’s Tear van 144 naar 210.
Alice Cooper – Halo of flies van 45 naar 63, en dan te bedenken dat dit nummer wel eens in de top 10 heeft gestaan.
opvallende stijgers: (in de lift)
ZZ-top – Legs, van 500 naar 398
Metallica – Where Ever I MayRroam, van 366 naar323
Aerosmith – Love in an elevator, van 139 naar 61
Led Zeppelin – Immigrant song, van 53 naar 7
Kings of leon – Sex on fire, van 21 naar 4.
uit de lijst gekegeld:
dan is het nummer van The police, Message in a bottle, uit de lijst gekegeld, vorig jaar ook al. maar Roxane stond er nog wel in, en ongeveer op gelijke hoogte als vorig jaar.
dan dit: uit de lijst gekegeld van grote hoogte: Simple Minds – Belfast Child, 296 vorig jaar. nu uit de lijst. wel jammer, is een heel mooi nummer.
BAP – Kristallnach, van 353 uit de lijst gekegeld.
Phil Collins – In The Air Tonight, van 422 uit de lijst gekegeld
Foreigner – Cold As Ice, van 390 uit de lijst gekegeld
en zo zijn er nog wel meer.
dan zit een groot deel van de onderste nummers uit de lijst van 2010 in de lift en staan nu bijna allemaal hoger als vorig jaar.
kijken we nog even naar de top 10, en hier is heel wat veranderd meer dan ooit eigenlijk!
te beginnen met de nummer 10, vorig jaar bezet door Pink floyd met Shine on your crazy diamond. nu uit de top 10 en neemt plaats 13 in.
dit jaar op 10: Golden Earing – Radar love.
en dan een grote daler in de top 10 wat ik zelf totaal niet verwacht had…. nummer 9 is dit jaar geworden: Deep purple – Child in time.
vorig jaar nog op nummer 5.
dan de nummer 8: Coldplay – Clocks. vorig jaar op nummer 12.
nummer 7 is geworden: Led Zeppelin – Immigrant song, een grote stijger, vorig jaar nog op nummer 53.
nummer 6 is dit jaar voor Guns ‘N Roses – November rain, vorig jaar op nummer 4.
dan nummer 5, die is dit jaar voorAC/DC – Whole Lotta Rosie. vorig jaar op nummer 3.
nummer 4 is iets wat ik helemaal niet verwacht had, uit volkomen onverwachte hoek is deze plaats voor: Kings of leon – Sex on fire. vorig jaar op nummer 21.
dan de top 3, nummer 3 is voor Pearl Jam – Black. vorig jaar op nummer 9.
de nummers 2 en 1 hebben een gelijk spel, bijde jaren stond op nummer 2 Pink floyd – Comfortably numb en op 1 onverslaanbaar (en terecht) led Zeppelin – Stairway to heaven.
tja, veel plaats wisselingen in de top van de Rock 500, maar ik moet zeggen dat ik Sex on fire nou niet echt een top 10 nummer vind. maar dat is mijn mening.
wel een denderend einde van de Rock 500, Metallica zat weer bijna in de top 10 met het nummer One, stond nu op 11, heeft vaak in de top 10 gestaan, en dat is wel een top 10 nummer vind ik zelf.

dan kan ik gelukkig weer melden dat er DJ’s waren en dus een presentatie, want ja dat hoort toch wel vind ik.
en die was denderend, net zoals ik 2 jaar geleden kon posten, denderend. net als vanouds.
de lijst werd goed gepresenteerd, net zoals dat vroeger ging, de nummers werden aangekondigd en er werd ook een stukje achtergrond informatie gegeven over de band of bijzonder heden aan het nummer.
en dat geeft een optimaal luister plezier.
en met name uit onverwachte hoek de ex DJ Maurice Verschuren die ook zijn delen had, vond ik erg leuk om die weer eens te horen.
dat geeft toch weer iets aan, dat de deur niet dicht is gegaan, na het failliesement 2 jaar geleden. een dieptepunt uit de Arrow geschiedenis.
ik hoop dat hij weer terug keert in een programma op Arrow in de toekomst. want 1 ding is nu wel zeker: ze zitten in de lift!
de site is nu up and running en word ook steeds beter en mooier. nu kun je ook programma specials terug luisteren op de site.
er was dit jaar geen Gibson gitaar te winnen, zoals alle voorgaande editie’s als je tenminste had gestemd.

dan de playlist. de lijsten gingen ook nu weer per dag online zoals alltijd het geval was.
ook dat heeft zijn eigenplekje weer op de site gevonden, gelukkig. was trouwens mooi vormgegeven en makkelijk in gebruik.
uiteraard heb ik de gehele lijst op geslagen en online gezet, en de playlist zal uiteraart ook weer terug te vinden zijn in het wel bekende topic. (als de site tenmiste weer in de lucht is, al ruim 2 maanden offline inmiddels)
dus zo kan iedereen zoals je gewent was, op ieder moment de lijst nog eens terug zien.

mijn complimenten gaan naar de DJ’s die het geweldig hebben gedaan, en ook naar de directie die weer de DJ’s geregeld hebben.
met name hier door vond ik deze editie beter dan de vorige editie.
tot zover mijn comments over de Arrow Rock 500 editie 2011.
ik hoop dat iedereen die geluisterd heeft, ook net als ik enorm heeft genoten.
ik zou zeggen: zeker weer tot volgend jaar!

kom ik nog even terug op de andere specials, de High voltage top 25, de symfo 25 en de bleusbox top 50.
ik heb nog gestemd voor de High voltage top 25., zeg maar de metal en hard rock top 25.
helaas hebben geen van mijn stemmen het gehaald, maar dat wil niet zeggen dat de lijst niet goed was, in tegendeel deze lijst was juist heel DENDEREND!!!!
gepresenteerd door onze eigen DJ ‘Lilo’ en ik heb de 2 dagen opgenomen, bewerkt en een dubbel cd van gemaakt!
ook deze lijst komt in een nieuw topic op deze site wat ik vanaf nu in het leven ga roepen. titel daarvan: Arrow metal top 25. dan weet je dat dus alvast. (moet dus nog gebuild worden als de site weer up and running is)
ook hier heb ik enorm van genoten!
het zelfde geld voor de Symfo top 25, die gepresenteerd werd door Arie Verstegen.
zelf niet gestemd, maar ook een denderende lijst uit gekomen van die geen die allemaal gestemd hebben. ook hier van genoten.
en dan de Blues box top 50, gepresenteerd door eigen DJ Gerry Jungen.
zoals je kan verwachten was de presentatie heel entiosiast en werd de lijst met grote trots gepresenteerd, op een denderende wijze.
ook hier heb ik van genoten! en alle genoemde specials heb ik nu op de pc staan van dit jaar, dus kan ik er nog eens vaker van genieten!
tot zover mij over de specials, het was een denderende Rocktober maand!
tot volgende keer!

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten