zaterdag 23 september 2017

eerste echte 600 serie gegooid, al snel in het seizoen

hallo allemaal,

deze week heb ik al snel in het seizoen een 600 serie neergezet, en meteen ook een echte 600, ofwel dat alle 3 de games 200 of hoger waren, ja het ging lekker.
het seizoen is begonnen, de eerste week gooide ik tegen de 550 aan, dat is goed ietsje onder mijn gemiddelde maar bijna geen schade.
dan de 2e week was het drama, ik kreeg de strikes maar niet onder controle en de banen waren erg droog, bal hoekte de tent uit.
dan gaan ook de spares niet lekker en opeens staan en er 2 hele zware butt scores achter mijn naam, na 2 games een serie van precies 300.

hmm dat kan in één game gegooid worden dacht ik zo.
anyway, het gemiddelde op dat moment was 150. bepaald niet om over naar huis te schrijven.
dan de laatste game ging pas lopen na frame 5, er begonnen weer 9 spares te vallen.
dan opeens in de 10e frame gooide ik uit het niets een turkey! naja, beter laat dan nooit.

die game ging dan nog net over de 170 heen. maar de serie was heel slecht.
mijn gemiddelde denderde effe 20 pins naar beneden en dook in de 160.
whoops.
dat mag zo in het begin niet te vaak gebeuren, want dan is de weg naar boven terug moeilijker.

tijd voor revenge dacht ik de volgende week.
dan deze week gebeurde dat dus ook gelukkig. en hoe.
de banen lagen echt heerlijk en ik hoefde maar iets naar buiten te gooien over de 2e arrow en normale snelheid, de pocket werd mooi geraakt en ook alle pins lagen gelijk van de baan.
zo begon ik game 1 met een five-in-a-row. ik ging voor de dubbele turkey, maar ik gooide de bal niet goed naar buiten, de pocket werd veel te dik geraakt en er bleef een 4-6-7 split over, een dure. ik pakte maar net aan de 10-pin en dus de eerste misser.

7 en 1. dat was ook meteen de laatste misser deze game.
ik maakte het heel netjes af en in frame 9 een heel bizar moment.
dit kun je rustig een epic fail noemen, mijn materiaal failde even heel bizar!
ik gooide mijn bal, als ik dan een luide 'plop' hoor, en ik zie dat mijn vingertip van mijn middelvinger opeens een stuk uit de bal was gekomen, gevolg was dat mijn bal totaal in onbalans raakte en de pocket werd net niet geraakt, toch viel er een strike, de meest bizarre en vaagste strike die ik ooit gegooid heb... de pins achter de head-pin hadden nog wat actie en ik dacht dat het 9 werd, maar ik zag dat de head-pin opeens vanachter werd aangetikt en naar voren omdenderde! ehhh!! strike dus.
bij terugkomst van mijn bal was mijn vingertip dus wel weg, die lag ergens in de machine..
ik ging meteen snel naar de shop in de bowling toe en liet meteen een nieuwe vingertip plaatsten.
ik moest inmiddels al mijn tiende frame gooien, ik gooide maar even met mijn andere strike bal, die eigenlijk helemaal niet geschikt is op deze condities, die bal is voor zwaar geoliede banen.

ik besloot om nu over de derde arrow door de olie naar buiten te spelen, in de hoop dat de bal niet met een idioot harde curve in de pins komt en een split over laat.
mijn theorie klopte gelukkig, de bal kwam een tikkeltje te hard in de pocket maar een 9.
die ging er af en daarna nog een 9. eind score game 1: 220! yeah!
dat was een heerlijk begin.

toen kon ik mijn normale strike bal weer gaan gebruiken, want er zat nu een nieuwe vingertip in. was even wennen, voelde iets anders aan op mijn vinger, omdat die nog nieuw is, die andere was iets ruimer geworden door slijtage in de loop der jaren. maar als snel was ik gewent en ik heb geen rare ballen gegooid hier door. 
de 2e game begon ook lekker, en die had ik ook maar 1 misser geloof ik en iets minder strikes, maar aan het eind toch weer die turkey weten te gooien, en zo kwam ik op een eindscore van 204 in game 2. nice!! 2x over de 200.... nog 176 nodig voor precies 600.
dat moet makkelijk te doen zijn, en de derde game begon weer met en strike.
dan een 9 spare en weer een strike.

dit gebeurde zo 5 frames, iedere frame kwam er 20 bij.
dan eindelijk een dubbel strike en weer een 9 spare. en zo bleef ik clean en de 600 serie was in frame 9 al binnen.
laatste frame, ik gooi 7 en dat betekend dat de score al over de 200 is, ik stond toen 201 en de echte 600 was ook binnen.

ik mocht deze spare volledig missen, maar liever niet natuurlijk.
ik gooide een goede bal, maar door pech bleef de achterste pin staan. damn, 7 en 2. misser, net die laatste hield me van een clean game af, maar wel een 203 eindscore en een serie van 627, dat is precies 209 gemiddeld.

zo dat was even revenge van vorige week.
er tikten weer 20 pins bij mijn gemiddelde bij tot nu toe en dat schoot weer naar 182. nu vast houden of daar boven blijven, ik wil die 185 gaan proberen te halen aan het eind van dit seizoen.
dit was een warm welkom en al heel snel een echte 600 serie van mij.
er gaan zeker nog maar 600 series vallen, maar deze is al binnen zo lekker vroeg in het seizoen.
tot zover,

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten