maandag 18 januari 2016

ECHTE 600 serie gegooid!!

hallo allemaal,
 
ja, we zitten in 2016 in middels.
en afgelopen woensdag was het kassa op de bowling voor mij.
ik gooide een enorm hoge serie die dicht bij de 700 belande...
dat is geen record voor mij, maar wel ontzettend hoog voor mijn doen.
als ik even na denk is dit de op 3 na hoogste serie die ik ooit heb gegooit, slechts 2 keer eerder had ik een serie in deze zone.
om te beginnen lagen de banen echt heel lekker, zelden dat ze zo lagen als nu!
ik begon met ingooien en ik wist al gelijk genoeg. 2e arrow, iets naar buiten en beng!
dan game 1 verliep gewoon erg goed en de strikes vielen goed, ik kwam vaak tot double en daarna net geen turkey nog.
maar alle spares (veel 10-pin) gingen allemaal af. een clean game van 213 was de eerste game, en ik dacht: dat is een lekkere game om mee te beginnen.
dan game 2, en ik begon meteen met een strike.
2e frame was ook strike en in de derde frame viel de turkey.
frame 4,5, en 6 volgden ook strike's en er stond een dubbele turkey!
dan ging ik voor 7 op rij maar de tien pin bleef over.
dit werd een spare, gelukkig want dat zou echt heel duur zijn als die mis ging!
in frame 8 ging het mis, raak de pocket veel te dik en een split bleef over (de 4-6-7)
ik ging er niet voor, 2 op safe. de kans is te klein en ik heb liever een pin meer dan.
frame 9 werd een strike. de score was al weer over de 200 heen in frame 9...
dan de laatste werd 9 spare, en een strike... eind score: 230!
game 3 dan.....ik dacht dat ik mijn hoogste van de dag wel had.
een team genoot zij zo: jij moet er effe aan trekken om een stijgende lijn voort te zetten. ik had ook niet verwacht dat me dat zou lukken.
hier vielen weer voornamelijk double strikes, en weer 9ens, ook die gingen er allemaal af.... en dan was in frame 8 de 550 al gehaald, maar ik ging voor een echte 600 serie en dat betekend dat alle 3 de games 200 of meer moeten zijn. als je dat hebt, spreken we van een echte 600 serie in de bowling wereld.
en dat was ook snel berijkt, want er vielen nog even wat strikes in de laatste frames...
in frame 8 was er een 200 score te zien.... langzaam begon ik te denken aan een 650tiger.... dat was dus ineens mogelijk! (de 600 was al dik gehaald ineens)
een double strike stond, ik zat in frame 10.
2e worp in de tiende frame: strike, turkey!
en als laatste worp werd er 9 gegooid en ik kon het nauwlijks bevatten wat er als laatste game score achter mijn naam stond: 244!!!! WOW en een clean game wederom!
de serie was dik boven de 650 gegaan..... toen besefte ik dat ik een serie had gegooid van maarliefst 687! en dat is gemiddeld 229... sodeju!
daarmee pak ik de 3e plaats van de hoogste serie's af van een andere bowler die pas geleden een serie neerzette van 681.
aardige zaken gedaan dacht ik zo! de hoogste game staat op mijn naam nog steeds (279)
de hoogste serie die tot nu toe is gegooid is 727..... dat heb ik nog nooit gegooid.
de 2e plaats is 691 en daarna kom ik met deze serie.
als ik nog eens terug denk was ik heeeel dicht bij 3 clean games... alleen in game 2 was er die split, en dat was de enigste misser van heel de avond! ook dat is uniek en gebeurd echt heel zelden bij mij.
mijn oude team genoot is het wel eens gelukt om 3 clean games te gooien op een league avond, en dat is heel bijzonder vind ik zelf.
ik zat er nu ook heeel dichtbij
mijn record is op dat gebied wel verbroken, ik had ooit 2 clean games en dan 3 misssers in 1 game.
nu heb ik 2 clean games en slechts 1 misser en dat was een zeer moeilijke split.
dus ja dit was wel even een hoogtepuntje dacht ik zo uit de bowling wereld.

Later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten