maandag 17 augustus 2015

Fame opnieuw failiet, crisis strike's again...

hallo allemaal,

ik was gisteren nog in Amsterdam met een vriend van mij, het was een denderende dag, maar we werden allebij on aangenaam verrast is het Magna plaza winkel centrum.
zoals gewoonlijk wisten we dat de Fame op de 2e verdieping zat na het failiessement in de Kalverstraat.
zoals altijd gingen we naar de liften en drukte de knop met de pijl naar boven in.
nog geen 10 seconden later arriveerde er een lift en konden we instappen.
als ik zo vaak deed, de knop 2 werd ingedrukt en daarna de knop om de deuren te sluiten en te vertrekken.
we hadden de lift met z''n 2e en we suisden de eerste verdieping voor bij, naar de 2e.
daar aan gekomen zwaaiden de glazen deuren open, en we liepen de verdieping op, en dan stokte onze adem opeens...... wat we zagen was geen Fame meer, maar een gesloten afdeling.... alles was weg, afgebroken en wat reste was een heksenketel achter de gesloten ruimten.....
ik zag een brief hangen bij een deel waar we nog langs konden lopen.....
daar hing de onverbiddelijke mededeling dat de zaak failiet was, maar dat de Mediamarkt het heeft overgenomen en dat de zaak binnen kort in de Amsterdamse Mediamarkt te vinden zal zijn.
en ik weet niet waar die zaak is in Amsterdam.
opeens wilden we allebij zo snel als mogelijk weg uit het gebouw, en we gingen snel naar de liften, daar stond al een lift gereed en dus konden we zonder te wachten naar de begaande grond. alle 2 waren we min of meer geschokt door het beeld wat we aantroffen en het besef van de verdwenen cd speciaal zaak.
jongens dit kan toch niet waar zijn????
wat ooit de grootste speciaal zaak in heel de benelux was (ja, er waren zelfs weg wijzers in de zaak in de Kalverstraat), is nu finaal naar de kloten? en uit het straat beeld verdwenen? nee, dat mag niet zo zijn!
toch lijkt het er op gebeurt te zijn, maar ik hoop zo, maar dan ook zo dat ze blijven bestaan.... ik weet het de concurentie is moordend door het downloaden, veel cd zaken gaan naar de kloten daar door, en dat is voor mij de grootste reden dat ik jaren geleden gestopt ben om iligaal te downloaden.
de speciaal zaken blijven overeind door slim te handelen, maar in de grootste stad van Nederland, zijn de huren nu eenmaal toren hoog, en dan moet je veel winst maken, en wat vroeger ook gebeurde. maar dat blijft nu uit om de een of andere reden.
de site is nog online en daar worden de laatste mede delingen gedaan, wederom staat al het personeel weer op straat.
de laatste mededeling is dat de Mediamarkt de hele boedel heeft overgenomen en welicht dat ze daar tijdelijk nog te vinden zijn en ik hoop zo dat ze ooit weer terug te vinden zijn in Amsterdam...
ik het topic speciaal zaken is de status veranderd, de site is nog online dus uiteraard is de link nog in werking. hou in de gaten voor verdere info.
ik wens de eigenaars van de zaak veel succes toe....

nog niet zo lang geleden was ik nog alleen in Amsterdam en was ik er ook nog te vinden en toen zat de Fame nog gewoon op de 2e verdieping. hard to believe this.
en de overheid beweerd glashard dat de economie in de lift zit? nou ik zelf geloof er geen zak van!
waar ik woon, hier in het mooie Zeeland, is het niet best, veel groote fabrieken zijn over de kop gegaan, mensen hebben moeite een baan te vinden, mijn vrienden, vele zitten in geld nood, en kunnen maar geen baan krijgen , hoe graag ze ook willen.
pas heeft er een op goed geluk een baan, god zij dank...
ook op de bowling stappen steeds meer leden op, ieder jaar op nieuw.
de maandag is opgedoekt, is bekend geworden, de dinsdag is kritiek geworden (van 8 naar 5 teams) de woensdag is nu het dikst bezaaid met 11 teams in het nieuwe seizoen en de donderdag heeft 8 teams over.
het aantal league dagen is voor het eerst sinds minimaal 18 jaar gereduceerd van 4 naar 3 dagen, en volgend jaar naar 2 als dat zo door gaat.... laten we dat niet hopen...
ik kan niet merken dat de economie in de lift zit, het is nog altijd zwaar weer hier wat dat betreft.

*UPDATE:*
nu is ook de site off-line gezet, en kan ik niets meer vernemen.
de winkel word binnen kort geopend in de Mediamarkt Amsterdam, en de naam Fame blijft behouden.
via Google kan je pers berichten vinden hier over.
zo kunnen we het volgen wat er gebeurd.

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten