woensdag 21 mei 2014

sweep in de huisleague gehaald! verder slecht seizoen voor mij.

hallo allemaal,

het bowling seizoen is geëindigd, en ik kijk met vreemde gevoelens toch wel terug op het afgelopen seizoen.
kwa scores van mij persoonlijk heb ik ronduit gewoon een slecht seizoen gehad.
maar kwa resultaten hebben we nog nooit zoveel gehaald!
neem nou de huisleague, kijk je op de 4e verdieping, en vergelijk je de scores met die ik vorig seizoen gooide, dan zie je dat ik een stuk lager heb gegooid dan vorig seizoen.
voor het eerst ook heb ik dit seizoen geen enkele game boven de 250 gegooid, nee niet eens een 230... ook maar slechts één 600 serie weten te gooien en die was dan wel meteen een echte, en één die boven de 650 ging... dat was maar één enkele keer.
normaal gooi ik er per seizoen twee of 3 en vaak er dicht bij, maar nu niet.
nee, het was niet mijn seizoen kwa scores.
maar kijk je dan naar de standen uitslagen, dan staat alles op ons naam, ja, echt alles!
de eerste periode pakte we gelijk, ook de 2e volgde (die gaat dan naar de geen die dan op dat moment onder ons staat) en of dat nog niet genoeg was werd drie weken voor het eind de beslissing gemaakt, we pakte toen 2 punten en dat betekende dat we niet meer in te halen waren en we waren kampioen van de maandagavond.

en als laatste schreven we ook nog de 3e periode op ons naam, een sweep!!! wow!!!
dat hadden we echt nog nooit eerder voor elkaar weten te krijgen.

en dat met veel lagere scores als vorige keer, en de vorige keer hadden we helemaal niets kwa periodes. dus dat is vreemd. ook in de play-offs haalde we geen bijzonder hoge scores, (dit kwam ook door de late serie die we hadden en daardoor op extreem droge baan conditie's stonden te spelen) maar we haalde de finale net aan, als laatste. de andere helft van de 16 teams viel af. dan de finale, die heb ik helaas niet kunnen spelen omdat ik die dag moest overwerken, maar heb gelukkig wel alles kunnen zien, dus ik was toeschouwer, en hield de scores voor mijn spelende teamgenoten bij en ook de beerframes die vielen.
bij ons team werd lekker gegooid over de 4 games, er was een speler met in de 180 gemiddeld, een 170 gemiddeld en een bijna 160 gemiddeld.

en dan werd het spannend, wat zou onze eind positie worden... we dachten 6 of 5.
maar we werden tot onze verbazing nog 4e!!!! nice!! 4e van alle teams van de bowlingvereniging is niet slecht!
en daarmee komt er een einde aan het seizoen, en dat betekent dat de balans op gemaakt kan worden.
er was even vraag of we wel doorgingen op de maandag avond, er was een plan om daar een dubbel league in te voeren, maar dat zag niemand van de maandag zitten, dan moeten we een vaste speler naar de reserve bank sturen en dat weiger ik gewoon.
we zijn met drie man al jaren een team en niet met twee. bovendien krijg je dan dat ook je reserve spelers weg vallen en zelf een team beginnen om mee te kunnen doen en dan sta je ineens tegen elkaar te spelen terwijl je vroeger dan een team was. nee dus.
dat wilde niemand. dus bij de laatste algemene ledenvergadering moest de maandag avond stemmen daar over. en alleen spelers van de maandag avond waren stemgerechtigd, dit was wel zo eerlijk, het gaat tenslotte om onze speelavond.
en niet die van de andere dagen. maar zoals ik al verwachtte, de maandag stemde unaniem tegen dit plan en dus werd het in de kliko gegooid.
zo. het blijft gewoon trio league zoals het altijd al was, maar dan met 5 teams tot nu toe, ja er stapte weer een team op.

en dat is erg jammer, zo is er niet echt competitie meer en is het makkelijk om een periode te pakken. maar ja het is niet anders.
ook in de nationale league heb ik echt beroerd gegooid dit seizoen. wel is er een 2e plaats behaald en gaan we daar in iedergeval mee door.
ik denk niet dat ik naar de eind afsluitings party ga dit keer, omdat ik nu alweer hoorde dat veel bowlers niet van plan zijn te gaan. dus dan zou er weer zo een lage opkomst zijn en dat vind ik maar niets eigenlijk.
ik denk zo dat ik volgend jaar 4 tot 5 pins moet inleveren op de pas, want ook de club kampioenschappen liepen alles behalve lekker bij mij, en was ook meteen uitgeschakeld na de voor ronde in mijn klasse. die tellen zwaar mee dus dat was niet goed voor het pas gemiddelde. het is niet anders, iedereen heeft wel eens een slecht seizoen.
moet zeggen dat er ook veel is gebeurd in dit jaar, wat nodige stress en een verhuizing.
en dan komt er ook nog bij dat er dit jaar heel veel is gerommeld met de olie patronen, keer op keer lag het weer totaal anders. er was werkelijk geen pijl op te trekken.
volgend seizoen beter, zeker weten!
dit keer ga ik met een matig tot slecht gevoel de zomerstop in.... en dat is lang geleden dat dat is gebeurd. er is dit jaar ook geen zomer league wegens gebrek aan animo, te weinig deelnemers dus.
hopelijk kan ik in de zomerstop nog eens wat proberen en ondehoud plegen aan mijn materiaal waar nodig is. tot zover de berichten uit de bowling wereld. in september ben ik terug met nieuwe verslagen en feitjes die er dan weer zijn. tot dan!

Later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten