zondag 29 september 2013

Vollebak in eigenhuis!!!!!

hallo allemaal,

vandaag weer de eerste nationale league gegooid in dit seizoen.
en die was in eigenhuis om te beginnen.
eerst de stand van zaken op het gebied van veranderingen.
geen veranderingen op de gameplay, het aantal punten dat te verdienen is, of regelingen.
het enige wat er gebeurd is, is dat het dames en heren bowlen is op geheven in de lagere klassen, dat is nu gemixt en er mogen zowel dames als heren meedoen. daarom heet het nu de mixed trio league. dat is wel even wennen moet ik zeggen.
er is een dames team nu bij en in sommige teams speelt er ook één dame mee met 2 heren, dat mag nu ook.
goed, gaan we naar het ingooien, ik merkte gelijk al dat het voor mij lastig lag.
de bal deed gewoon niet wat ie moest doen en ik kon niets vinden wat wel ging.
we waren maar met 3 man dus we konden ook niet wisselen. en dat vond ik erg vreemd.
maar 3 gereed van het team.
het ging dan ook alles behalve goed in de eerste game, ik begon met 2 spare's en daarna bleef de big four split over! die gooide ik niet af en de eerste open frame was een feit. (en zo volgde er nog 5, whoops) dan de volgende frame weer een split die ik ook niet af gooide, daar na een 9-pin die ik compleet mis! de volgende was het een 6-pin die ik mis, aan de binnen kant, de volgde frame weer een 6-pin en nu aan de buitenkant gemist!
en dan nog een makkelijk combinatie die ook mis ging. 6 missers achter elkaar... wat een drama! dan wist ik uit het niets een strike te gooien en nog een spare wat de score op een schamele 135 bracht. ik dacht: sodeju, wat een slechte game, die hebben we maar gehad. in middels had een team genoot 7 strikes achter elkaar gegooid. de dubbele kwartet viel niet en er bleven 2 pins over, spare en daarna weer een strike wat een double werd, en dat ging richting een 278 game... in de 10 frame stopte de reeks maar er was wel 265 game neergezet. mooie game! en de ander 197, die serie (597) was dik genoeg voor winst, en de eerste 3 punten werden geïncasseerd.
dan de 2e game.
ook deze ging dus van geen meter! 
wederom weer van die rare missers en het vertrouwen daalde helemaal naar 0 bij mij.
ook geen strike's en en split's er tussen en weer een zeer slechte game volgde.
iets beter op het eind, maar ik mis een 10-pin in de tiende frame en dus geen bonus bal en dat maakte onverbiddelijk een score van 139. ai ai ai.
team genoten waren wederom lekker bezig en met 2 200 games kwam er een dikke 500 serie, en dat was genoeg voor winst en de punten teller ging naar 6.
dan merkte ik dat er veel storingen kwamen met het op pakken en neerzetten van pins.
steeds viel er wel eens 1 weg. gelukkig hoeven we hier niet met de hand op te zetten, van achter de bar kunnen ze een reset uitvoeren op de laatst gelezen pins. en dan zet die opnieuw op. dat scheelt al een berg tijd.
af en toe waren er wel andere storingen dat de monteur er aan te pas moest komen.
dan game 3, ook dit was een drama....
het ging vooruit maar vraag niet hoe, af en toe viel er dan een strike tussen door, maar er zat dan weer wel een misser voor of achter, dus dat schiet dan ook niet echt veel op. mijn teamgenoten kwamen er nog steeds goed op uit, ik alles behalve.
nog steeds veel splits overhouden, ze zijn te doen maar het lukte niet.
uit eindelijk werd het 149, stijgende lijn maar nog steeds slecht.
wederom was de serie genoeg voor wist en dat waren 9 punten.
dan game 4, eindelijk de eerste goede game!
eindelijk werd het patroon wat open gespeeld en wist ik de eerste bal, met voldoende reactie in de pocket te krijgen wat de strike's opleverde. ook de spare's begonnen te lopen en de missers daalde naar 2 in deze game. zo ging het door en een score van 181 kwam achter mijn naam. hehe. ook deze game was voldoende voor winst en dat waren 12 punten!
er werden ook veel split's gegooid en er werden ook veel moeilijke splits afgegooid.
dat was mooi om te zien! een team genoot zei nog: als we de laatste 2 games gewoon goed gooien, dan is het een full-house voor ons, of wel een vollebak en een max aantal punten. altijd lekker om de league mee te starten.
dan game 5, ook dit was een goede game en samen met nog 2 dikke 200 game's was het hier wel kassa!
deze game begon ik om en om met strike spare, strike spare.
dat was 20 in frame 1, 40 in frame 2, 60 in frame 3, en dat ging door tot de 5e frame.
daar stond ik precies 100. toen een 8 en mis. dat was overgens ook de laatste misser in deze game. ook ging er een 5-7 split keihard af, en daar was ik wel blij om!
mijn team genoten zette een hele reeks strike's neer in deel 1 van de game en het kon dan ook niet uitblijven dat er een 600 serie viel.
ik kwam uit op 184. dit was mijn beste game van de dag. samen met 2 dikke 200 games van mijn teamgenoten maakte het een serie van 623. dat was de hoogste team serie van de dag! uiteraard was dat genoeg voor de volgende 3 punten en dat waren er nu 15!
en we stonden met de pinfall wel bovenaan, zeker door die 600 serie.
nou was het vasthouden voor de laatste 6 punten.
game 6, deze was niet goed, aan de slechte kant helaas.
ik kon die lijn niet vast houden en ik miste meer spare's als voorheen in de goede games.
het lukte niet echt en ik kwam er niet meer uit.
dan werd het nog 154, maar mijn teamgenoten knalde allebei nog een 200 game er bij en we konden wel zeggen dat er 6 punten bij getikt werden.
mijn teamgenoten hadden beide een 1200 serie en dat was over de 200 gemiddeld over 6 games. ik kwam niet eens aan een 1000 serie en dat was ronduit gewoon slecht voor mijn doen. (940) dat maakte een gemiddelde van slechts 156,6. daar kan ik niet tevreden mee zijn, balen. dat deed echt even zeer, ik moet aan de bak om mijn gemiddelde weer op orde te krijgen.
even later tijdens ons pilsje werd het definitief: 6 punten hadden we voor de totale pinfall, die heel dicht bij 3500 was.
VOLLEBAK! dat maakte de punten teller op 21, en dat is het maximale wat je kunt winnen.
kijk ik nog even naar de algemene score's het viel ons op dat er niet veel over de 500 gegooid werd door de teams. dat maakte het voor ons makkelijk omdat wij als richtscore altijd boven de 500 moeten zitten anders is het gewoon slecht.
vroeger hadden we soms aan 550 net niet genoeg voor winst.
er zijn dan 6 600 series gegooid. en de hoogste van door ons gegooid.
dan waren er 2 hele hoge games gegooid van boven de 250.
een door mijn teamgenoot (265) en een 267 game van iemand anders wat voor hem een persoonlijk record was.
verder werden er ook een tal van moeilijk splits afgegooid, een teamgenoot gooide de 6-7-10 af, ik zag ook een rare split af gaan met de 4-6 combinatie WOW!!! dat was heel mooi. en zo waren er meer mooie splits die afgingen!
er zijn geen bizarre dingen gebeurd.
wel veel storingen met pins opzetten en pakken, er waren dit keer veel meer storingen dan ik gewent ben in ons eigen huis. ook de head-pin op baan 2 werd off-spot (buiten zijn originele positie) opgezet of viel meteen om bij het neer zetten vanwege het scheef oppakken daar.
(vreemde storing aan de pin grijper die niet zo even opgelost kon worden)
wel lekker gegeten tussen de middag gelukkig. 
dit was dag 1 van de 6, als we dit vast kunnen houden moeten we eindelijk toch eens een keer op nummer 1 eindigen en promoveren naar een hogere klasse.
ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eens wat onderhoud aan de bal moet gaan laten plegen, ik haal niet meer het gewenste resultaat er uit.
ik laat hem volgende week grondig schoonmaken en opschuren, zodat het oppervlak weer wat ruwer word zoals hij nieuw geleverd is.
dan heb ik veel meer hoek en slagkracht.
volgende halte is in Den Haag en daar hebben wij niet al te beste herinneringen aan..
we zullen zien wat dat gaat brengen.
voorlopig hebben we een 1e plaats met een vollebak in eigenhuis neergezet.

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten