zondag 30 september 2012

goede bowling in Schiedam

hallo allemaal,

afgelopen zondag alweer de eerste nationale league gespeeld in Schiedam.
een bowling waar ik nog nooit ben geweest, ik had dus geen idee wat we aan zouden treffen, maar volgens een mede speler was het daar een goede tent, die was daar al vaker geweest.
en inderdaad, ik moet zeggen dat het erg mooi was daar.
je kwam binnen, vervolgens moest je een je een halve verdieping omhoog via trappen, maar aan de zijkant van de trap zat een speciaal aangebrachte helling baan voor tassen met wieltjes.
dan daar boven aangekomen was de bowling, je kwam bij baan 11 uit.
er waren daar 16 vrijwel nieuwe AMF banen.
vervolgens was er nog een nog een trap naar de 1e verdieping, daar was de toeschouwers ruimte en de bar, en die ruimte was heel mooi, als je aan een tafeltje ging zitten bij de railing, had je een perfect zicht op de 16 bowling banen benden, ideaal om zo goed een mooie wedstrijd te volgen!
dan de spelers ruimte bij de banen waren ook goed ingedeeld, veel ruimte voor de spelers die moeten bowlen en een klein tafeltje in de dodenhoeken die ontstaan van de stoeltjes in de spelers ruimte.
waar ook over nagedacht was, was het klimaat bij de banen, boven aan het plafond hing bij ieder banenpaar een ventilator in de spelers ruimte, zodat het in de zomer niet al te warm word daar. kijk, dat zouden ze bij ons ook nog eens moeten installeren!
wederom waren we maar met 3 man de eerste keer. 1 reserve kon niet mee, en de ander was nog niet speel gerechtigd.
en er was wederom weer een verandering in het score systeem. betreffende game 6, die gaat niet meer om slechts die ene game, maar om het totale pinfall over de 6 game's van je team dus die 6e game is dan extra om nog een hogere pinfall te krijgen.
dit is wel een stuk eerlijker vind ik, zo heb je meer kans, als er maar 1 kans is, en je gooit dan net een slechte game, zijn die punten al weg. nu dus niet.
dan ingooien, op zich had ik een lekker gevoel, gooide over de 2e arrow iets naar buiten en de pocket werd geraakt. de 10-pin bleef over en deze ging gelijk af, dat was net als thuis, de zelfde spare positie.
op de baan er naast, baan 12 viel dan wel een strike.
oke, dat moest goed komen dacht ik zo...
tijd om te starten met game 1.
dit begon goed, strike's vielen en de spare's liepen ook wel.
met een missers kwam ik uit op 189. een goede game om mee te beginnen dacht ik zo. een ander team genoot had 195, ook een lekkere game, maar 1 speler kon het niet vinden en had een slechte game.
op een paar pins verloren we de eerste game. dat was balen.
was trouwens een nieuw team waar tegen gespeeld hebben.
game 2 ging ook wel lekker, iets minder als de vorige, er vielen wat minder strike's en een paar missers wederom, maakte een score van 172.
ook hier weer wederom, met 2 goede game's en een wat mindere game net niet genoeg om de winst te pakken.
het was echt spannend, dat wel, het kwam op de 10e frame aan, en dan speelt de 9e frame een belangrijke rol. de tegenstander had daar een strike staan, dan hebben we het over de laatste spelers. ik had dus de game al af.
hoewel bij ons een spare en nog een goede laatste bal gegooid was en we een kleine voorsprong hadden, was het niet genoeg.
de laatste speler gooide in de 10e frame een strike, dat was al een double, er volgde nog een strike, turkey. nu was het dus gedaan.
het was nu 1 pin verschil maar er is nog een laatste worp en er gingen nog 8 pins om, dus we verloren op 9 pins verschil. helaas.
game 3, misschien was dit dan de game die winst opleverde..
in deze game ging het opeens moeilijker dan de vorige, ik had het idee dat het moeilijker werd... strike's vielen niet meer,  de hoek werd zo groot dat ik de pocket niet kon raken, gooide ik naar buiten toe, kreeg ik een rare bal reactie of ik raakte de voorste pin te dik en met mazzel hield ik geen split over.
ook spare's gooien ging opeens moeizaam, ik begon te missen en even was ik de controle kwijt, maar dan gooide ik een bal over de eerste arrow en dat was dan opeens een pocket strike...
dat was erg riskant, de bal ging vrij dicht langs de goot... iets te ver naar buiten en de bal ligt van de baan. en in een nationale league neem ik dat risico niet, zeker niet na een spare.
uit eindelijk kwam ik op 166 uit... een matige game.
maar we wonnen dik en de teller stond op 3 punten.
game 4, ook hier was het erg lastig voor mij.
ook hier ging het niet lekker, strike's vielen niet meer.
rare bal reactie's, ook hier weer, soms gebeurde er dit: dan dacht ik dat ik een goede bal gooide, hoekte naar de pocket maar dan zag je dat de bal opeens zijn slagkracht er al uit gooide, voor dat de pins bereikt waren. (wij noemen dat: de benzine er vroegtijdig uit gooien) de bal kwam dus dood aan in de brooklin en dan gaan er 7 pins om.
dan had ik midden in de game opeens 3 missers achter elkaar, dat mag eigenlijk niet, dat is gewoon te veel.
nee dit was hem niet, een game van slechts 162 dat is niet al te best voor mijn kunnen...
game 5 dan, ook dit was hem niet...
het werd steeds moeilijker om een goede bal te gooien, en ook hier weer raakte ik zomaar de opeens het spoor bijster door steeds spare's te missen...
en of dat nog niet genoeg was, gooi ik dan een bal die een beetje in de richting kwam, dacht ik een strike te gooien, gebeurd er DIT:
de bal gaat met een te grote hoek de pocket in en daar stond opeens de Big four split!! nee he......
ook dit werd geen spare, ging er wel voor door hard op de 10-pin te gooien, maar was niet zuiver met zo een snelheid. en net voordat ook de 10-pin geraakt werd, viel de bal in de goot.
met een hoop geklungel kwam ik als nog op 161 uit.
ook deze game verloren we op een paar pins, de tegenstander gooide effe een five-in-a-row in de laatste beurten, en een 200 game werd daardoor nog effe neergezet. helaas voor ons, maar dat ging hem niet worden.
game 6, het drama.
tja, game 6 ging dus helemaal niet meer. niet bij mij, en ook niet echt bij mijn team genoten, hoewel die zo slecht niet hebben gegooid.
deze game moest ik maar snel vergeten, ik gooide maar 2 strike's in de game, miste veel spare's en dan hoop je toch op een goede laatste beurt maar dat werd hem niet, ook in de 10e frame miste ik een spare en de score was slechts 153, oeps dat deed even zeer.
gelukkig was het de laatste game.
nou, dan was het nu wachten op de uitslagen...
er werd gerekend, ik had een serie van precies 1000, een mooi getal.
dat is 166 gemiddeld, dan valt het nog mee, op deze condities over 6 games.
inmiddels zaten we aan een pilsje op de eerste verdieping, en wachten tot dat de score's verrekend waren om te beslissen wie de meeste pinfall had.
dan was het eindelijk zo ver, de heren van de NBF waren er uit, en dan bleek dat we nog 5 punten hadden gepakt met de pinfall, 2e dus! en dat maakte het totaal op 11 punten, dat was meer dan we dachten. en de derde plaats is nu voor ons.

kijken we nog effe naar het algemeen, zoals ik al eerder verteld heb, was dit een keurige bowling waar ik graag nog wel eens terug kom voor een wedstrijd te bowlen, ook waren er geen storingen en waren er ook geen bizarre dingen gebeurd.
de tosti smaakte goed en er waren ook geen lange wacht tijden als je iets besteld had.
voor mij was het lastig bowlen, maar dat lag aan de conditie van de baan en ook aan mij zelf. de banen waren gewoon keurig in orde.

dit was de eerste speeldag, volgende halte is Breda, daar is over het algemeen ook goed te bowlen.
tot de volgende keer.
oja, nog even dit: ik heb een vierde verdieping op de site open gegooid, op deze verdieping plaats ik alle score's die ik gooi in de huis league als de nationale league en de stand hoe het er voor staat, zo kan ik zelf nog eens terug kijken en zien hoe ik er zelf voor sta. je kan me hier dus volgen wat er in de league's gebeurd.

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten