maandag 19 december 2011

aluminium fabriek failliet……

(officieel gepost op 13 december 2011)
hallo allemaal,


wederom weer een rood bericht en dat heeft wederom zijn rede…
vanmiddag heb ik uit de lokale pers vernomen dat de aluminium fabriek hier in Vlissingen Oost failliet is verklaard, de crisis heeft zijn tol geëist hier in Zeeland. een grote klap voor de werkgelegenheid en de economie hier in de provincie.
vroeger heb ik hier ook gewerkt en de berichten toen ik er uit moest vanwege de economische crisis die toen in 2008 begon, toen werd voor het eerst alarmfase 2 afgekondigd. dat verhaal staat ook nog op deze site te lezen. lang heeft de tent gewankeld na die keer en kon het iedere keer net overleven. daar voor werden ook forse bezuinings maatregelen getroffen en het personeel moest met offers over de brug komen.
tot op de dag van vandaag, is de hoogste alarmfase niet genoeg meer geweest en is de tent daar failliet verklaard.
het ergste is dat er nu ruim 600 man in 1 klap op straat is komen te staan…………
ik, (als oud-contractor medewerker) wil daarom langs deze weg iedereen die er nog werkte veel sterkte wensen met deze enorme klap… en dat ook nog vlak voor de feestdagen…. geen goede start voor ruim 600 man op komend jaar en de feestdagen… vreselijk. nogmaals veel sterkte. 
ik had er al eerder voor gevreesd maar hoopte dat dit nooit zou gebeuren.
het is een vreemde gedachte, om te beseffen dat 1 van de grootste fabrieken hier in de regio plotseling zijn deuren moet sluiten.
er is nog kans op een doorstart, laat dat dan hopelijk naar een goede afloop leiden….
meer kan ik er op dit moment even niets over kwijt. het komt hard aan, ook bij mij, ondanks ik er al een tijd niet niet meer werkte.
tot zover mij mij weer,
Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten