maandag 23 mei 2016

zeer goed seizoen gedraaid!


hallo allemaal,

het is alweer bijna zomer, en dat betekend dat het huidige bowling seizoen er alweer op zit.
tijd om de balans op te maken.
en dit keer kijk ik weer met goede gevoelens terug op het afgelopen seizoen.
het was voor mij de eerste keer dat ik weer op de woensdag avond speelde.
na het opheffen van de maandag avond zijn we verder gegaan op de woensdag avond.
ik had een pas gemiddelde van 180 en dat betekende ook dat ik op de vereniging naar de A-klasse promoveerde.
nu speelde ik tussen de echte grote spelers, en in het begin dacht ik nog: het zou heel mooi zijn als ik niet als laatste zou eindigen daar.
en dat gebeurde niet, nee ik kon de grote spelers eigenlijk dit seizoen erg goed bij houden en ik begon te stijgen, ging andere A-spelers voorbij, I keep up with the rest zo gezegd.
aan de lopende band had ik ook weer 200 games geraakt, 600 series geraakt en nog nooit zoveel echte 600 series gemaakt (3 keer 200 of meer)
in de 8ste speelweek dit seizoen gooide ik de HIGH SCORE van de woensdag avond league!
die is niet verbroken, een 279 game, wel gevenaard door nog een speler, maar omdat ik eerder was staat de HIGH SCORE op mijn naam dit seizoen op de woensdag avond.
en dat was lang geleden dat ik die had.
aan de hoogste serie kon ik niet tippen, die was ergens in de 740.....sodeju...
daar onder kwam nog een 721 serie en derde ik met 687
een week daar voor had een bowler 684 gegooid, onmiddellijk heb ik de derde plaats toen afgepakt met die 687 serie in de hoogste serie top 3.
zuur voor die andere bowler, want dat gooi je echt niet zomaar even!
ik vond het wel leuk, wel toevallig dat het vlak na elkaar gebeurde.
verder heb ik een persoonlijk record gepakt, ik zat toen ik die 279 game gooide erg dicht bij een 300 game.. ik had frame één 9 mis, toen 11 strikes.
de volgende game gooide ik er nog 2 achteraan, meeste strike's ooit achter elkaar gegooid, niet in 1 game is nu 13.
en een 2e keer dat ik echt serieus dicht bij de 300 ben geweest...
dan de feiten, dit seizoen heb ik in totaal in de huisleague vijfentwintig 200 games gegooid.
daar van was er één legend, van boven de 250, dat was die 279.
dan heb ik zeven 600 serie gegooid, daar van waren er twee boven de 650
dan heb ik één keer 2 games gespeeld en dat werd een 400 serie, dus dat is ook boven de 200 gemiddeld.
van die zeven 600 series waren er 4 echt (dus alle 3 de games 200 of meer)
ik heb dus nog nooit zoveel 600 series gegooid en ook nog nooit zoveel echte, dat lukte me meestal maar één of twee keer in een seizoen.
dus persoonlijk kwa scores heb ik het beste seizoen ooit tot nu gegooid.
kijken we nog even naar de ranglijst kwa team... we hebben heel lang 2 gestaan, en op het laatst gaat het mis.... we verliezen een keer met 4-0 en we leverden onmiddelijk de 2e plaats in, die wonnen toen met 4-0.
langzaam haalde we wel wat in en bleven ze op de hielen zitten, en ook de laatste periode hadden we lang op 1 staan, dus binnen als je dat vast houd.
maar ook dat gaat dan op de laatste speel avond helemaal mis.
we hadden 3 punten nodig op de 2e plaats terug te pakken, en 2 punten voor de periode, wij speelde in de late serie en dus was het nu aan ons, ik had niet verwacht dat er nog kansen waren, maar die avond was het gewoon heel warm in de bowling en dat heeft invloed op de baan conditie, ik kwam er totaal niet uit en haalde de 500 lange na niet eens, ook een ander team genoot gooide heel slecht en we verloren toen alles, met 4-0.
game over dachten we, alles is uit handen gegeven.
geen play-off's dus voor ons (dachten we).
we waren 3e geworden dat wel, en geen periode gepakt.
maar er is nog een nood ingang naar de play off's zeg maar, om die te pakken word er naar de pinfall gekeken van alle overige teams die niet in de play off's zijn gekomen van alle dagen. de twee teams met de hoogste pinfall gaan als nog door.
en wij waren daar de nummer twee van... ja, dat scheelde heel weinig.
dus toch nog via die nood ingang binnen gekomen.
daar speelde ik beter ondanks de hitte, ik zat dik over de 500, maar te weinig om mijn gemiddelde te halen.
voor ons hadden we matig gespeeld, maar om ons heen werd dik gebeukt op die pins en dus werd er dik gescoord door de betere teams, wij werden daar één na laatste.
ik ben niet ontevreden zeker niet!
ik sloot de huisleague af op 185 gemiddeld! 5 pins gestegen vergeleken met vorig seizoen.
ook de clubkampioenschappen had ik goed onder controle, en over 10 games had ik 183 gemiddeld.
ik denk dat mijn nieuwe pas gemiddelde uitkomt op 184.
in ieder geval minstens 183!
ik zelf ben nog 3e geworden bij de A-spelers! WOW, dat was verry nice!
ik ga met een zeer goed gevoel de zomer stop in.
de eind party was dit jaar in handen van bowlers, en ik had graag eens een kijkje willen nemen, maar helaas viel de datum gelijk met andere dingen dus wegens omstandigheden kon ik er niet meer bij wezen... ik hoop dat dit volgend seizoen weer door de zelfde bowlers gehouden word en dan hoop ik er echt bij te kunnen wezen.
de laatste keren was ik afgehaakt omdat de opkomst zo laag was dat het niet gezellig meer was, toen ben ik vroegtijdig huiswaarts gekeerd en toen heb ik besloten die party's links te laten liggen, tot nu toe dan, dat ik hoorde dat het over een heel andere boeg ging. mijn team genoten zijn wel gegaan, dus ik hoor nog wel of het wat was.
tot zover mij over het huidige bowling seizoen.
de balans is op gemaakt, je kan alle standen en scores nog eens rustig bekijken op de 4e verdieping van deze site, die is nu compleet en er zal niets meer bij komen, pas volgend seizoen weer.
nu gaan we zomer houden, de vakantie komt er op termijn aan voor mij en de meeste denk ik wel.
tot volgend seizoen!

later, Kevin. 

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten