donderdag 22 oktober 2015

279 game gegooid!!! almost 300......High score!

hallo allemaal,
 
ja, eindelijk kom ik weer eens met een bericht uit de bowling wereld.
gisteren namelijk op woensdag had ik voor me zelf een persoonlijk record te pakken.
en dan zul je denken. een 300 game gegooid? een serie van meer dan 719?
nee, dat niet, hoewel ik dicht, heel dicht bij een perfect game was, ja.
straks daar allemaal meer over.
eerst eens terug naar het begin van dit seizoen, ik moet zeggen het was even wennen, andere teams, andere spelers een iets andere sfeer.
maar nog altijd wel gezellig gelukkig.
ik begon goed zoals je op de 4e verdieping kon zien, dan werd het fifty-fifty door een paar slechte series van mijn kant, en zeker voor de A-klasse waar ik nu in zit.
ik mis wel mijn vroegere teamgenoot van de toen nog nationale league.. en even als andere bowlers van de maandag avond vroeger.
dat zal voorlopig nog wel zo blijven, maar ik heb mijn weg op de woensdag nu wel een beetje gevonden.
afgelopen 2 weken had ik late series en was ik vrij moe ook, het was een druk weekje en ik gooide echt zwaar butt gewoon. 2 keer achter elkaar wist ik ter nouwernood in de 150 gemiddeld te halen, en dat is bar en bar slecht.
dus ik hunkerde naar revenge, en een 600 serie zou een warm welkom wezen, maar dat is vrij moeilijk te gooien. ik ga er altijd voor, maar dan moet je gewoon 200 gemiddeld gooien. en uiteraard lukt dat niet zo heel vaak.
dan gisteren was het opeens kassa!

het gebeurde allemaal in de eerste game die avond... tijdens ingooien had ik de strike lijn bijna te pakken, kleine aanpassing, maar wat lagen de banen heerlijk!!!!
ik hoefde de bal maar over de 2e arrow te gooien en de pocket werd geraakt, en vreemd genoeg lag dan ook alles. ik had heel veel marge op mijn bal, ik kon de pocket dik raken, dun, of gewoon goed, het maakte niet uit, het was gelijk strike!
dan frame 1 in de eerste game werd 9. een slordig foutje en ik miste die pin net aan (10-pin) het scheelde niet echt veel.
dan frame 2 werd een strike, en dat hield voorlopig niet op.....
en zo begonnen wederom de strike's te vallen, net als op die dag dat ik bijna 300 gooide... 5 december in 2006.
ik kwam weer op de 7 achter elkaar, en ging voor een dubele kwartet, de pocket werd net zo mooi geraakt als alle voorgaande keren. (op frame 6 na, dat was een lucky strike via de brooklin) en harde knal in de pins en weg waren ze. wederom; dit is het punt waar ik al zoooo vaak de reeks stopte... die triple turkey, wat zou ik die graag weer eens raken... tot nu toe was me dat maar 1 keer gelukt op die 5 december in 2006.
nu stond ik relaxt op de baan en ik gooide precies weer het zelfde, de bal knalde de pocket in en dat was 'm... TRIPLE TURKEY! wow.....
dit was in middels de 10e frame en ik mocht nog 2 keer.....
dan de 11e frame, even gingen mijn gedachten weer naar die 5 december... even had ik weer die shake in mijn arm, maar ik wist het kalm onder controle te houden en de bal ging goed los, net zo als alle voorgaande beurten. BENG, ten-in-a-row!!!!
dan de 12e frame, inmiddels waren de andere banen even gestopt met bowlen merkte ik... alle ogen waren op mij gericht, kenelijk werd er gedacht dat ik voor de 300 mocht gaan gooien, maar dat was niet waar, wel voor de 279 score... dan moest ik nog 1 strike gooien.
weer flitste die beelden van 5 december door mijn hoofd, maar ik was zo relaxt omdat ik geen 300 kon halen uiteraard, dat ook deze bal, terwijl alle ogen op mij gericht waren, heel relaxt van mijn vingers kwam en ik wist genoeg, dit werd m' de 11e strike achter elkaar! en inderdaad, een helemooie pocketbal, harde knal en ik zag alle pins in de machine verdwijnen, eleven-in-a-row!!!!!
onmiddelijk slaakte ik een vrij harde brul van vreugde over de banen, dat mag dan wel na zo'n een game! eindscore was 279!!!! ook onmiddelijk denderde er een applaus door de bowling van alle andere spelers.
ik kon het nauwlijk nog bevatten, nu opeens 2 keer ELEVEN-IN-A-ROW weten te gooien.
het had net zo goed 290 of 300 kunnen zijn die game, als die eerste frame een spare was had ik 290. maar ja dat maakte mij niet zo veel uit, ik was heel blij met 279!
en dan game 2... en die begon ik met een strike!!!!!! dat was 12 achter elkaar!!!!
feitelijk een 300 game...... maar helaas net niet in 1 game....
en daar viel dan ook nog een 13e strike achter aan..... SODEJU!!!!!
dan in frame 3 stopte de reeks en de 10-pin bleef staan, ging er nu wel af en wederom daarna een double strike. die game kwam uit op 190, ik miste de spare in de 10e frame voor een 200 game.
dan game 3 werden er veel negens gegooid, en allemaal afgegooid.
dan werd het lastiger, de strike's vielen niet met bosjes zoals in het begin.
dan een open frame en ook in de laatste frame hield ik een wash-out over.....neee!!!!
dat zou een slechte game worden van in de 150... dat kwam door wat missers in het 2e deel van de game, maar dat werd het toch maar even niet!
ik pak mijn spare bal en maakte een complete gok waar ik die nou neer moest leggen en waar en hoe ik ging staan. en ik had wonder boven wonder alles goed gegokt, de spare bal liep keurig naar de brooklin toe... en ik dacht...dat zou hem zomaar eens kunnen wezen en dat gebeurde dus ook, de head-pin gaat onder de juiste hoek naar achter en knalt vol op de 10-pin, SPARE!!!!! en ik sloot in stijl af, gooide er nog een strike achter aan. game score: 177, niet slecht maar ook niet goed vond ik zelf, maar maakt niet uit, ik had zat over!
serie? die was 646! (215,3 gemiddeld) en daar was ik heel blij mee.
ik pakte de High score op woensdag avond!!!!! die stond op ergens in de 260.
ik ga er over heen en zet 279 neer... tot nu toe heb ik de hoogste game in handen, ook nog eens! en zie daar maar over heen te gaan, de mogelijkheden om 280 of meer te gooien zijn klein, 1 A 2 manieren zijn er tot de 290. daar boven slechts 1 manier.
geen score records verbroken bij mij, maar wel de reeks meeste strike's achter elkaar, die gaat van 11, naar 13 achter elkaar....
nu nog eens die 12 achter elkaar in 1 game.... en ooit gaat dat gebeuren!
ik kan wel zeggen dat het eerste hoogtepunt van mij binnen is en wat voor één!
dit was een heel warm welkom voor mijn gemiddelde wat aardig was gedaald door die slechte serie's, nu komt daar weer even wat bij!
we doen het ook niet slecht in de league, we begonnen onderaan zo wat na dat we 3 keer 4-0 verloren. sinds dien begonnen we punten te pakken, en nu hebben we al 3 of 4 keer achter elkaar met 4-0 gewonnen, en we zitten in de midden mode, maar klimmen nu door richting de top gelukkig. waar wij ook zeker thuis horen als team zijnde.
nou, ik hoop dat later nog eens zo een soort bericht mag posten.

later, Kevin.

Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten