zaterdag 4 augustus 2012

digitale inbraak.

hallo iedereen,

dit keer een rood bericht, slecht nieuws dus.
vandaag werd ik opeens onaangenaam verast toen ik mijn email wilde checken..
nadat ik herhaalde keren mijn wachtwoord invoerde kwam ik er niet in, error wacht woord onjuist...
eerst dacht ik dat er een storing in Messenger was dus ik besloot handmatig in te loggen op de hotmail site.
toen ook daar een melding bleef komen dat het wachtwoord niet correct was, werd de noodprocedure gestart en kwam ik tot de vervelende conclusie dat mijn acount gehackt was, en die geen had het wachtwoord veranderd.
gelukkig kon ik via de noodprocedure en dankzij mijn 2e account die niet gehackt was de toegang tot mijn account terug krijgen.
ik heb meteen gekeken of er niets raars was gedaan met mijn account, maar tot nu toe waren er geen emails verzonden dat ik weet onder mijn naam, of die geen is zo slim geweest om die direct uit de verzonden map te verwijderen.
de hack is gepleegd tussen zaterdag 28 juli tot vandaag 4 augustus.
dus bij deze: heb je een rare email van mij gehad of meerdere in die week, gooi die weg, deze is NIET door mij verzonden maar door een hacker.
inmiddels zijn op alle andere accounts die ik heb op internet alle wachtwoorden gewijzigd, uit voorzorg dat er niet verder ingebroken kan worden op het oude wachtwoord.
tot zover dit dus, ik ga nu nog eens uitzoeken of ik nog meer dingen moet blokkeren of wijzigen uit veiligheid.
mocht ik toch nog gekke dingen tegen komen hou ik het hier op de hoogte..

later, Kevin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten