zaterdag 12 mei 2012

Strike alright, periode save!!!

hallo allemaal,


afgelopen woensdag moest ik weer eens spelen, omdat de andere reserve spelers daar niet konden. 
en ik bowlde erg goed. en dat was maar goed ook want ik stond erg slecht op woensdag, over 12 games nog geen 160 gemiddeld. tijd om daar wat aan te doen dus.
hoewel het in het begin flink zoeken was naar mijn juiste lijn... ik begon heel slecht eigenlijk.... er vielen veel splits opeens, en aan de buiten kant kwam de bal te hard in de pocket...
dus ja het viel niet mee, en de eerste game was heel slecht, namelijk 143.
maar ik had wel een strike gevonden in de laatste beurt.
dan game 2, hier was het opeens kassa! ik begon met 2 open frame's, een split en een wash-out, ook geen makkelijke combinatie (is een soort split met de head-pin), allebei dus gemist. helaas.
frame 3 was een brooklin strike. eindelijk. frame 4 werd dan opeens een pocket strike.
ik onthield die positie, en gooide tussen de 1e en 2e arrow in. en jawel zo begonnen de strike's te vallen... turkey, kwartet, five-in-a-row, dubbele turkey!
en ook in de 10e beurt viel een strike. daar is hij dan weer: Seven-in-a-row!!!
en dat betekend, zou het me weer lukken om die dubbele kwartet te gooien? zou ik er nu een 3 achter kunnen zetten? hier is het antwoord: in de 11e frame gooide ik keurig tussen de 1e en de 2e arrow in en de bal was goed los gelaten, de pocket werd hard geraakt, een mooie knal en alle pins lagen in de machine... Dubbele kwartet!!!!! YESSS!!! totaal 3 keer gegooid. het is ook heel wat 8 strike's achter elkaar...
maar ik had nog een 12e frame, ik kon nog een triple turkey gooien, die heb ik nog maar 1 keer gegooid... hoewel ik nu geen spanningen had om die te gooien viel deze niet, ik gooide nog 8 pins om dacht ik... deze bal kwam te dik in de pocket. eind score game 2: 246 game!
dat was een heerlijke game, en dat met 2 missers.
dan game 3, ook deze ging zeker niet verkeerd, de strike's werden iets minder maar ik maakte wel alle spare's, ik had dan 1 misser geloof ik, en dat was een 8-10 split.
deze game werd dan nog 194. en een serie van 583, niet verkeerd met een hele slechte game er tussen. is toch nog 194 gemiddeld. zo dat was een lekkere avond.


dan de maandag avond, er is nog 1 speel avond te gaan en het word een thriller om de eerste plaats... het zit heel dicht bij elkaar, omdat de site met score uitslagen niet is bij gewerkt tot mijn ergernis, weet ik niet wat het verschil nu is. wij hadden 3 punten.
ik speelde op maandag 3 sterke game's!
geen monster score's of hoor, maar gewoon 3 keer richting de 200....
het is al enige tijd er spannend tussen ons en de nummer 2... we staan sinds 2 weken een half punten voor en dat is misschien nog zo of anders iets groter.... dus dat betekende ook dat we deze avond al een periode veilig konden stellen, de 3e periode. aan 2-2 zouden we de periode al save hebben staan. voor de derde periode waren wij en nog iemand in de race, maar het gat werd groter en dat was 4 punten..
ik begon aan game 1, het was niet lastig bowlen, ongeveer het zelfde als die woensdag.
ik gooide strike's, en 2 splits, ook 2 hele grote. 1 keer een 8-10 split, en direct daar na hield ik de 4-10 split over. dit waren over de hele avond mijn enigste 2 missers....
zo hield ik ontzettend veel 10-pinnen over, maar dat ging zo makkelijk die avond dat was niet normaal, voor het eerst had ik die echt 100% spare percentage op de 10-pin. 
game 1 werd dan 198 of 197, weet niet meer precies, maar wel in de 190 in ieder geval.
maar de rest van mijn spelers konden het nog niet helemaal vinden en op 6 pins verloren we de eerste game.
dan game 2, dit was mijn hoogste van de avond, hier vielen veel 9 spare's (vaak dat pin 10 bleef staan) en op het laatst gooide ik nog een kwartet in de game en ik kwam uit op een 217 game!  deze was clean, geen enkele misser. deze game was ruim voor ons. zo werd het 1-1.
dan de laatste game ging ook heerlijk, wel weer heel veel 9 spare achter elkaar en soms ook nog wel eens een strike, wederom een clean game, deze kwam ook ergens in de 190 uit, ik dacht 198.. in ieder geval had ik wel een 600 serie gegooid, 612, dat is 204 gemiddeld. ik was dik tevreden en de laatste game wonnen we met ruim 100 pins.
dat was dus overduidelijk een 3-1 overwinning voor ons!
dat betekend dat de nummer 2 met 4-0 moest winnen om een half punt voor te komen.
en het betende ook dat de derde periode safe was, die is hoe dan ook voor ons, want het verschil is meer dan 4 punten en er kan niet meer dan 4 gehaald worden per wedstrijd. nog 1 avond te gaan voor de nummer 1.... ik ben benieuwd, we hebben de laate serie en het andere de vroege, dus we weten wat we moeten doen. aan de ene kant een voordeel, maar aan de andere kant komt er op die manier wel druk op.
volgende week laat ik wel weten hoe het afgelopen is, tot dan.
hoe dan ook, we hebben wel een plaats in de play-off's.


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten