dinsdag 29 mei 2012

half gas...

hallo allemaal,


seizoenen gaan open en dicht, en als het ene dicht gaat, gaat het volgende open.
zo ook hier, het bowling seizoen is voorbij, het TV seizoen is voor bij, maar de zomer periode is geopend.
dat betekend ook hier dat het weer de jaarlijkse half-gas periode is.
even niks, geen gezanik en zo aan je kop.
heerlijk vakantie.... die gaat bij mij in en die is goed gestart met het weer van de afgelopen dagen. in de 30 graden. daarom zijn er ook achterstallige postings op deze site.
ook hier gaat dus de hendel even naar 'half gas' en even naar 'geen gas'. er zal niet zo veel gepost worden als normaal, dit vanwege het mooie weer en ik er even geen zin of tijd voor heb.
ik geniet hier even met volle teugen van, want ja, de vakantie is toch wel even de tijd van het jaar waar je naar toe leeft!!
dus dit is voor voorlopig even de laatste posting de komende weken.


ik wens iedereen een fijne tijd en vakantie, en alle bowlers van de vereniging in Middelburg een leuke feest avond, want daar kan ik dit keer niet bij zijn helaas.
(die is vrijdag 8 juni)
ik wil mijn teamgenoten bedanken voor het spelen en het behaalde succes in de huis league, en geniet van het in ontvangst nemen van die beker voor de eerste plaats.
dan wil ik nog even een verslagje van de play-off's doen.
tja, dat systeem gaat als volgt: iedere dag kent een kampioen en 3 periode's, dus van iedere dag (wij kennen er 4) zijn er 4 teams die de play-off's halen.
in totaal strijden er bij ons dus 4x4 teams om de finale. de helft valt dan af en de andere helft gaat door naar de finale. als je die haalt, gaan de nummers 1 en 2 strijden voor het Zeeuws kampioenschap. in alle andere provincies van het land gebeurt het zelfde. win je het provinciaal kampioenschap, dan ga je door voor de landelijke kampioenschappen. daar strijden dus 12 teams voor de landstitel.
terug gaand naar onze positie, wij hadden de play-off's bereikt, maar dat was ook ons eind station. voor een finale plaats moet je ongeveer 200 gem. gooien per persoon.
en zeker ik. maar ik kwam niet verder dan 189 gemiddeld, zeker niet slecht, maar niet genoeg voor een doorgang naar de finale.
men speelt ook gewoon 3 game's net als in de huis league.
een teamgenoot had slecht gegooid voor zijn kunnen. en 2 hadden goed gegooid.
maar dat was zoals ik toen al verwachte niet genoeg voor een finale plaats, we werden dan ook 1 na laatste.
er vielen om ons heen op de andere banen al heel veel 200 game's dus dan is het al snel bekeken als er ook nog eens een serie na ons komt.
ik heb het seizoen heel keurig af gesloten, met ook weer een clean game in de play-off's en wederom een 190 gemiddeld. dus ja dat is nu ruim in de 180 over een seizoen.
game 1: 180, game 2, 190, game 3, 199. serie: 569. gem. 189,6.
het seizoen is voor ons nu definitief afgelopen.
captains vergadering voor het nieuwe seizoen is op donderdag 23 augustus, om 20:00 uur. dit even voor het gemak voor mij zelf omdat papieren hier nogal eens kwijtraken...
op deze manier kan ik het altijd terug vinden en anderen ook voor wie dit belangrijk is.  


dan nog een korte update op de site: er is een extra service toe gevoegd op de site die beschikbaar kwam, de vertaler. vanaf nu ook in het topic: vertaler/translate te gebruiken, dit tovert het gehele weblog om naar de taal die je daar in selecteert.
als je terug wilt naar Nederlands, dan zou ik het weblog even resetten door de pagina te sluiten en vervolgens gewoon opnieuw naar de site te gaan omdat anders niet alles weer normaal terug komt. (heb ik uit een test vernomen.) maar dit is uiteraard bedoeld voor buitenlandse bezoekers.
tevens heb ik in het topic (rock) festivals, helaas, achter 2 namen het woord (out) toegevoegd. dit omdat deze 2 fesivals al meer dan 2 jaar oprij niet gehouden zijn en de web-site 'dood' lijkt te zijn, omdat ook die al meer dan 2 jaar op rij niet bijgewerkt zijn. en ja ik vind het heel jammer, want op 1 van de festivals was ik maar liefst 3 keer te vinden.....en het was denderend. mocht het betreffende festival ooit opeens weer herleven, dan verdwijnt het woord out onmiddellijk.


geen paniek over de overige postings, er zijn nog een aantal postings in de wacht maar die komen later als normaal op de site.
nogmaals, iedereen een fijne zomer/ vakantie gewenst en ik post over een 2 en een halve week ongeveer wel weer. tot zover, tot dan.


UPDATE:
zo juist weer terug van vakantie en alles thuis weer een beetje op orde gebracht, was afgelopen 2 weken in Griekenland, en dan het eiland Corfu. is een zeer mooi eiland en heb veel gezien daar en ook heerlijk gerelaxt daar, de vakantie was top! dus zoals bekend is, vliegt de tijd voor bij en voor je het weet zit je weer in Nederland.
er waren helemaal geen problemen met de vermeende crisis daar, al hadden we een aantal voorzorgsmaatregelen in acht genomen, maar die hebben we niet nodig gehad gelukkig. de meeste Grieken daar, zijn nog net zo vriendelijk als dat daar altijd zo is.
en ook geen absurd hoge prijzen voor uit eten, boodschappen in de super en huur van motoren of auto's of scooters.
het enige wat er duur is is de benzine prijs, die zijn even hoog als bij ons of zelfs hoger.
het record wat ik daar zag op een bord bij een of ander benzine station was € 1,88!!!!
oeps!! daar hebben we uiteraard niet getankt.
nog een voorbeeld van absurd hoge prijzen zijn voor medische hulp.... ja normaal heb je dat niet nodig, maar dit keer zijn er 2 gevallen geweest dat we een dokter nodig hadden. ik was daar een geval van, maar dat mocht de vakantie gelukkig niet drukken.
ik kreeg een ontstoken lip en daar voor heb ik een dokter geraadpleegd, en ik kreeg daar een medicijn voor uitgeschreven en ik moest ook een 2e keer komen voor een controle de dag er na.. (was overbodig) en ik sloeg stijl achter over van de rekening die ik daar effe contant moest betalen... voor 2 consulten moest ik maar liefst € 170 neer tellen. JEZUS dacht ik zo.... gelukkig ben ik goed verzekerd, dus ik krijg dat wel terug.
maar ik vind het echt belachelijk!!! ja, geld volven, zoveel mogelijk geld uit die verzekeringspot trekken of anders wel van de toeristen. dat andere geval was minder en gelukkig aan het eind van de vakantie, en daar was ik hevig van geschrokken wat er allemaal gebeurde. gelukkig liep het allemaal goed af. daar wil ik verder niets over posten. maar dat zal ook een hele hoge rekening zijn, en ook daar zijn we volledig voor verzekerd. dus dat is dus wel een must om daar goed voor gedekt te zijn, want daar word gewoon misbruik van gemaakt. en dan heb ik het over de rekeningen die daar gemaakt worden, zo achterlijk duur.
dus dat is het enige wat vreselijk duur is daar.
nogmaals op dat ene na tegen het einde van de vakantie hebben we een hele mooie en leuke vakantie gehad daar.
heb nog geprobeerd om mijn vakantie te verlengen met een week nog thuis, maar dat ging helaas dus mooi niet door. kreeg nog 2 dagen en moet woensdag weer beginnen omdat het wederom weer erg druk is op de zaak zoals ik al verwachte.
dus ik heb nog een paar dagen de tijd en dan gaat hier de hendel weer terug naar volgas in het dagelijkse leven.
een maal thuis was het weer koud en ik hoorde dat het hier in die weken niets als zwaar rot weer is geweest. ben ik blij dat ik nog 2 weken prachtig weer heb gehad, 24 tot 33 graden. en volop zon.
ik wilde van de vakantie nog eens even naar de bowling om te trainen op splits af gooien en een aantal game's te spelen, maar nu las ik net een email dat er iets is gebeurd daar en dat er wegens omstandigheden een heleboel is uit gesteld, onder andere ook de feest avond, dus daar kan ik weer wel bij zijn als nog.
feit is dat er iets niet goed is en daarom lijkt me niet echt gepast om nu te gaan bowlen daar, dus dat stel ik nog maar even uit tot ik nader bericht hoor hoe het is en wat er aan de hand is. en dan trek ik wel een nieuw plan.
als het weer nog een beetje mee gaat zitten wil ik nog eens naar Bergen op zoom op maandag op dinsdag, om een even wat cd's te halen bij de Waterput, want het seizoen is al lang open maar het weer laat het tot nu toe af weten, of het is drama, of meteen 30 graden ongeveer, en dan vind ik het ook weer te om in de stad uit te hangen en in de winkel. het word hoog tijd dus, al weer een meer dan een jaar niet daar geweest.
tot zover deze update, ik ga eens kijken wat ik verder nog kan afmaken aan achterstallig werk op de site.


later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten