vrijdag 6 april 2012

Rolling Stone's 50 jaar, specials op Arrow!

hallo allemaal,

alweer een tijdje gelden dat ik iets poste over de radio, en dan wel Arrow Classic rock.
maar vandaag is het daar weer eens tijd voor.
deze maand bestaan namelijk de band The Rolling Stones precies 50 jaar! en dat is heeel veel! daarom is er deze maand iedere vrijdag avond tijdelijk een special op Arrow te horen genaamd: The story of The Stones. dit is op de bekende special tijd, van 9 tot 10 uur in de avond. hier zal het hele verhaal aan bod komen over het wel en wee van de band van het ontstaan tot op de dag van vandaag.
vandaag is de eerste aflevering te horen van de special. ik ga zeker luisteren want ik ben wel benieuwd naar deze special en wie het gaat presenteren.
vandaag, is het trouwens Goede vrijdag, en dat betekend op Arrow Gouden vrijdag, en daarom is hij weer eens gehouden: The Battle of The Giants.
van 7 uur s'ochtends tot 7 uur in de avond worden er alleen maar nummers van The Beatles en The rolling stones gedraaid. dit was alweer een tijdje gelden dat dit gehouden is dat ik me kan herinneren.
zo hoor je dus veel onbekende nummers van beide bands op de radio, en dat vind ik toch wel weer eens leuk om te horen.
hoewel ik vandaag gewoon moest werken, heb ik toch nog van half 5 tot 7 uur kunnen luisteren. lekker relaxt is het wel.
vanavond dan de eerste special aflevering, waar ik wel benieuwd naar ben.
het is al een tijd geleden dat iets hier over melde, maar een tijd geleden was er op de vrijdag een special, The Ronnie Wood show, een radio show gepresenteerd door de gitarist van The Stones, Ronnie Wood. deze show is een tijdje geleden (tijdelijk) gestopt.
dit vanwege een mogelijke tour omtrent het 50 jarige bestaan van de band. dus toen werd het te druk om wekelijks nog eens een radio programma te doen.
wellicht komt dit later gewoon weer terug als het wat rustiger word daar.
ik moet zeggen dat er tegenwoordig wel veranderingen in de play listen zit gelukkig, er komen meer nieuwe nummers voorbij, en komen nummers van Iron Maiden ook wel eens voorbij en ook vaker nummers die ik niet vaak hoor. dat is wel beter.
ook de reclame's voor nieuwe cd's die uitkomen van bands op Rock gebied en Metal gebied komen weer langs en er zijn ook zoals van vroeger actie's op Arrow om die te winnen.
dat was heel vroeger ook zo, maar na de moeilijke tijd was het lang stil uit die hoek.
maar gelukkig is dat ook weer terug.
tot zover dit weer.

tevens heb ik het Topic 'In de lift' weer eens bij gewerkt, want dat stond ook nog steeds op achterstallige uitgave. nogmaals, zie voor een toelichting van mij, de eerste verdieping, ook die pas ik aan als er iets veranderd in 1 van de topics aan de zijkanten van de site.

dit was het weer voor nu, alles is weer up to date geloof ik.
iedereen een prettig weekend, en fijne paasdagen.

UPDATE:
heb vrijdag de eerste special geluisterd, is denderend presentatie is door niemand minder dan Gerry Jungen, die ook de Blues Box heeft op de woensdag avond.
Gerry verteld het verhaal wat er toen allemaal gebeurde en hoe de band tot stand is gekomen, afgewisseld met muziek uit die tijd en andere nummers die ergens bij bepaalde gebeurtenissen erg belangrijk waren in het verloop.
zeker de moeite waard om te luisteren!

later, Kevin.
Lift naar boven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten